Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrug
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Hallo,

Ik ben in het bezit van een Technics SE-A900S eindversterker (2x 100W, 8 ohm impedantie).
Nu had ik mijn speakers beide op speaker A aangesloten, maar hierbij doet de linkerspeaker het niet.
Als ik ze aansluit op speaker B, doen ze het wel beiden.
Ik wil de speakers binnenkort bi-wiren, maar zo werkt dit natuurlijk niet.

Ik heb de achterkant van de eindversterker reeds behandeld met contactspray.

De speakers betreffen de Tannoy Revolution R3 (min 20W, max 170W, 6ohm impedantie)

Waar kan dit aan liggen?

NB;
Wanneer ik mijn stereomeubel wat heen en weer beweeg of de luidsprekerkabel beweeg, komt het geluid soms wel terug. Dit terwijl de kabel wel degelijk goed vast zit! Het gaat hier om een van den Hul CS-122.

[ Voor 16% gewijzigd door burrug op 05-06-2009 00:00 ]

Tannoy Revolution R3 105W 6ohm, Marantz PM-7003 2x70W 8ohm, 2x JVG goud/goud, Marantz CD-6003, Marantz ST-6003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zal wel wat los zitten in de binnenkant, bedrading, wirewrapverbinding die slecht contact maakt, schakelaartje verrot...

Je hebt niet verteld dat je hem hebt opgeschroefd. Geen doe-het-zelf-er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Weet je uberhaupt wel zeker (puntje 7) dat je wil biwiren?

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrug
Hmm dat werpt weer een ander lichtpunt op de zaak :) Dat wordt even een andere A900S zoeken op marktplaats =D volgend jaar als ik geld heb ofzo haha

Ik heb de versterker opengeschroefd, en de terminal ingespoten met contactspray, dit gaf geen resultaat. Ik heb verder geen losse draadjes of kapotte schakelaartjes kunnen ontdekken..

Iig bedankt voor de reacties tot dusver

Tannoy Revolution R3 105W 6ohm, Marantz PM-7003 2x70W 8ohm, 2x JVG goud/goud, Marantz CD-6003, Marantz ST-6003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Vaak zijn het solderingen die gescheurd zijn en door warmte uitzetten/inkrimpen en dan slecht contact maken. Kan soms flink zoeken zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burrug schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:02:
Hmm dat werpt weer een ander lichtpunt op de zaak :) Dat wordt even een andere A900S zoeken op marktplaats =D volgend jaar als ik geld heb ofzo haha

Ik heb de versterker opengeschroefd, en de terminal ingespoten met contactspray, dit gaf geen resultaat. Ik heb verder geen losse draadjes of kapotte schakelaartjes kunnen ontdekken..

Iig bedankt voor de reacties tot dusver
Je moet op zoek naar zaken zoals dit:

Afbeeldingslocatie: http://resnet.uoregon.edu/~gurney_j/kenwoodrepair/img_0462.jpg

Dit is er nog een http://amp8.com/tr-amp/technics/jpeg/su-v10-m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrug
Ok ik zal binnenkort even gaan kijken.
Kan ik dit dan verhelpen door het tin opnieuw te verhitten en vervolgens te laten stollen? Dat er dus als het ware een 'nieuw' soldeerpunt ontstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 17:11

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

check ook de A/B speakerschakelaar. Probeer te doorgronden hoe die werkt. En meet dan met je multimeter op ohm-stand of de contacten doen wat ze horen te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burrug schreef op zondag 14 juni 2009 @ 13:23:
Ok ik zal binnenkort even gaan kijken.
Kan ik dit dan verhelpen door het tin opnieuw te verhitten en vervolgens te laten stollen? Dat er dus als het ware een 'nieuw' soldeerpunt ontstaat?
Ik lees net de opening van het topic nog eens goed en je hebt het er over dat het ook kraakt als je de kabel heen en weer beweegt. Maar niet als je ze op B aansluit, toeval? Zit er aan die hull kabel een connector die vervolgens weer onder de luidspreker aansluiting op de versterker zit. Het zou dan ook daar in kunnen zitten al sluit de verwisseling van A met B dat eigenlijk uit.

Zou kunnen zitten in de luidsprekeraansluiting. En solderingen, even opnieuw aantippen met soms wat nieuw soldeer er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrug
Ik heb bananenstekkers van vd hul aan de kant van mijn speakers, en bij mijn versterker gaat de draad er kaal in, omdat daar geen connectoren op passen.
Ik heb de komende tijd even gaan tijd dit te onderzoeken, maar als ik het wel heb gedaan laat ik weten hoe dit afgelopen is!

Bedankt voor de reacties tot dusver

Pagina: 1