Toon posts:

[freebsd] unreal tournament en port forward

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het hier iemand gelukt om Unreal tournament op een pc achter een firewall en op een 192.168.x.x ip adres te laten draaien?

Alle noodzakelijke poorten worden als het goed is doorgegeven naar het interne ip adres van de server (7777 tm 7781), maar ik vraag me eigenlijk af of UT uberhaupt begrijpt dat hij de pakketjes van het externe adres moet gebruiken.

iemand enig idee?

• Cyborg-BG-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2025

Cyborg-BG-

Nu met random icon...

Hm... ik kan met vergissen.. maar een 192.168.xxx.xxx netwerk is de default van een windows netwerk... dus als je sygate ensow draait....ik weet niet of dit dan een probleem geeft.. maar ok:?

voor de forwardin van de pakketje ut... geen id waarom ie het niet doet.. maar ik weet wel dat FreeBSD geen gebruik maakt van ipchains zoals de meest linux dist. wel doen... :Y)

Kunt u mijn Domeinnaam renamen??

Verwijderd

Ik weet niet hoe het bij Unreal Tournament zit, maar wel weet ik dat die dingen op Internet te vinden zijn. Doe eens een search met http://www.google.com/

Het is namelijk zo dat niet alleen poorten geforward moeten worden maar sommige poorten soms ook opengezet moeten worden bij spellen. En dat doet je UT-machine dan wel braaf, maar je gateway niet, zodat al die packages keihard op je firewall knallen (altijd fijn).

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025