Toon posts:

Probleem met Partimage is not Ghost

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb meerdere malen de Linux tool partimage is not ghost gebruikt om images van pc's/laptops te maken en terug te zetten. Dit ging eigenlijk altijd succesvol, maar nu is dit dus misgegaan. Ik wilde een image terugzetten op een laptop en tijdens het restoren stopte PING bij een paar procent en vervolgens ging die de laptop rebooten. Volgende pogingen gaven hetzelfde probleem. Aangezien dit niet lukte, wilde ik de laptop opnieuw installeren met Windows Vista. Echter, ook deze installatie brak af vlak nadat deze begonnen was. Daardoor dacht ik dat de harde schijf defect was. Nu zit er een nieuwe in, maar heb weer hetzelfde probleem met PING. Voordat ik nu de Windows installatie dvd weer ga proberen (wat waarschijnlijk dan ook nu hetzelfde probleem op zal leveren), vraag ik me af of iemand hier een betere suggestie heeft (of mij kan vertellen wat ik moet controleren). Kan ik via Linux de harde schijf formatteren en weer terugbrengen in de oude (of eigenlijk de nieuwe) staat? Of moet ik dit toch in de Windows hoek zoeken..

Alvast bedankt voor eventuele hulp!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-01 07:29
beide kan, maar waarom draai je niet even een diagnostic programma van de fabrikant van de hd. Eventueel kan je hem daarmee even formatten

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:07
heeft niet veel met partimage te maken denk ik. klinkt als een hardware fout. gooi er is een memcheck overheen.

Verwijderd

Topicstarter
Hm, heb even een diagnostische test gedaan (het is een Dell Inspiron 1525) en komt al snel met een Error Code 2000-0123 (Memory - integrity test failed.). Dit is precies dezelfde melding die ik de vorige keer kreeg. Maar dit is een nieuw geleverde harddisk. Naja, dit is allemaal niet Linux gerelateerd. Is het mogelijk dat PING deze fout veroorzaakt heeft, of is hier sprake van een ander hardwarematig probleem (RAM oid.)?

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:07
memory duid meestal het ram aan en niet de harde schijf. ik zou even aan de gang gaan met ram stickies verwisselen en uitproberen. Als je er maar 1tje hebt zou ik ff naar de lokale computerboer wandelen een reepie geheugen halen om mee te testen.

Offf je zou alsnog ff memtest kunnen draaien ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, thanx voor de suggestie. Vraag me, als dit idd. het probleem is, wel af waarom Dell dan een nieuwe harde schijf opstuurd. Dit deden ze aan de hand van deze foutcode. Helpdesk foutje wellicht.
Pagina: 1