Toon posts:

SBS 2008 Premium SQL 2008 installatie fail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor mijn werk heb ik nu SBS 2008 Premium aangeschaft, maar tijdens het installeren van de additional server (SQL 2008 32 bit) krijg ik het volgende:

"This SQL Server edition is not supported on this operating system. See SQL Server Books Online for information about supported operating systems for SQL Small Business Server edition."

Deze aanvullende server draait op 32 bit binnen esxi 3.5, maar dat zou voor SQL 2008 geen problemen moeten geven.

Nu heb ik al verschillende dingen gezocht en een aantal mogelijke oplossingen uitgeprobeerd, maar tevergeefs.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Alvast bedankt.

Mvg,

Martijn

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wat voor OS heb je op de 2e server geinstalleerd staan ??

En je hoeft niet te beginnen met hallo en te eindigen met groetjes, zie ook de FAQ.

[ Voor 43% gewijzigd door ZeRoC00L op 05-06-2009 10:53 ]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:14

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Volgens mij is het de bedoeling dat je SQL op je SBS Server installeerd. Die additional server license is volgens mij enkel bedoeld voor het installeren van een terminal server.

Question Mark is geen SBS kenner

Nope, is niet waar. De tweede server mag ook SQL hosten,zie:
The second server hosts the following technologies only included in SBS 2008 Premium:

Windows Server 2008 Standard technologies for SBS Premium
SQL Server 2008 Standard for Small Business for integrated data management and reporting (a copy of SQL Server 2005 Standard is included for customers using applications that are not yet certified for use on SQL Server 2008) Note: You can install SQL Server on either server. If you install SQL Server on the hardware server hosting Standard Edition technologies, the SQL Server management tools cannot be installed on that server but must be installed on another computer on the domain
De additionele server is al wel lid van je SBS domein? Dat is nl. een vereiste en de setup controleerd dit.

[ Voor 66% gewijzigd door Question Mark op 05-06-2009 13:03 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Ja, hij is al lid van het domein, en dat gaat allemaal goed, alleen de versie wordt zogenaamd niet ondersteund.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 20:22:
Ja, hij is al lid van het domein, en dat gaat allemaal goed, alleen de versie wordt zogenaamd niet ondersteund.
Welke Windows Server versie draai je dan op die tweede server?

Verwijderd

Topicstarter
SBS 2008 Premium is op basis van Server 2008 Standard. Je kunt hem zowel 32 als 64 bit installeren (alleen de 2de server, de eerste ben je 64 bit verplicht wegens Exchange).

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:57
In deze blog staat precies dezelfde foutmelding:
http://blogs.technet.com/...n-for-small-business.aspx

En heb je zeker weten de goede CD/DVD gebruikt, want volgens mij zit er een check ingebouwd :
You can only install the included version of SQL Server 2008 on a Windows SBS 2008 network.
Pagina: 1