Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

0 bytes beschikbaar met dl-en

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een lacie netwerkschijf gekocht en wil iets dl'en.
Maar het dl prog (gra*it) zegt dat ik 0 mb vrij heb en dus op pauze zet.
Gewoon iets van internet halen lukt wel. Bijv een demo van 500 mb...:-(

Vanaf mijn laptop kan ik ook data op mijn netwerkschijf zetten.
Bij eigenschappen via deze computer staat echter nog steeds 0 bytes free.
Het gaat om een lacie 1tb netwerkschijf icm met een dell vostro laptop en vista business.
Met een draadloosnetwerk. netwerkschijf zit aan mijn router vast met lan kabel.

Dus probleem: Ik kan niets via gra*it downloaden want ik krijg dan een melding over diskspace...
Graag hulp!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sta je niet gewoon te downloaden naar een drive waar je 0b op vrij hebt (een DVD speler ofzo)?
En bedoel je met gra*it niet gewoon grabit?

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:12
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd ? Heb je al geprobeerd om de schijf opnieuw te formateren ?

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-11 21:40
Nano2009 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 22:44:
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd ? Heb je al geprobeerd om de schijf opnieuw te formateren ?
Ik denk niet dat het aan de schijf ligt, aangezien het downloaden van 'n demo wel lukt. Probeer anders eens de download locatie van Grabit te wijzigen. Wie weet lukt het als je de locatie daarna terug zet wel.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:57
niet lullig bedoeld maar ik krijg het idee dat je totaal niet weet wat je aan het doen bent.
als je deze computer opent kun je dan de schijf wel gewoon benaderen? met andere woorden: staat hij in het lijstje naast je c: schijf?

Zo nee dan zou ik is beginnen met de handleiding erbij te pakken.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor je bemoedigende woorden Craven:-) En toch bedankt voor het meedenken want dat doe je wel!

Ik kan de schijf benaderen via netwerk als ik deze computer opstart.
Op de volgende manier: Deze computer --> Netwerk --> Networkspace.
Zo benader ik ook mijn andere laptop en externe hhd met usb.
Formatteren had ik ook bedacht maar dan kan je ook niets op de schijf zetten. Opzich een goeie dus maar dat is het volgens mij niet :|

Grabit doet het prima als ik naar een andere locatie zoals de c schijf verwijs. cache, dl folder en extract folder.
De mappen heb ik ook een paar x gewisseld en de nzb files opnieuw in grabit gezet etc, ook opnieuw opgestart. Want dat wil ook nog weleens helpen.
En het zal wel iets doms zijn maar ik laat me graag verbeteren ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2009 08:18 ]

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:41

Matis

Rubber Rocket

Heb je wel rechten om in die map/schijf te mogen schrijven/wijzigen?

Maw, mag Grabit in die map schrijven?

[ Voor 23% gewijzigd door Matis op 05-06-2009 08:13 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 22:41:
Vanaf mijn laptop kan ik ook data op mijn netwerkschijf zetten.
Bij eigenschappen via deze computer staat echter nog steeds 0 bytes free.
Als je dat vanuit deze computer zit lijkt het mij niet dat het aan grabit ligt. Als ik het goed begrijp heb je 2 pc's. Van de ene mag je wel naar de HDD schrijven en van de ander niet. Zie je vanaf beide pc's dat je 0 bytes vrij hebt?

[ Voor 59% gewijzigd door Rupie op 05-06-2009 08:21 ]

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Goeie! Ik heb ff gekeken en als ik kijk bij eigenschappen van Openshare op de schijf zie ik bij Machtingen van Iedereen "Alles toestaan" aangevinkt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gezien dit een softwareissue lijkt te zijn gaat dit topic naar Client Software Algemeen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de andere laptop nog niet getest of ik um kan benaderen met grabit.
Dus ik weet niet of ik um van de hdd mag benaderen vanaf de andere niet.
Ik ben een beetje onduidelijk geloof ik, sorry. De hdd die ik in voorgaande post bedoelde met laptop is geen netwerkschijf maar een usb schijf aan mijn andere laptop en die functioneren opzich prima. Maar dus nog niet getest met de pas gekochte netwerk schijf.

Verwijderd

Topicstarter
Ha goedemorgen terw-dan, Ik heb geen idee waar dit onder valt:(
Is het een software ding of een hardware iets? Ik dacht nl zelf in 1e instantie hardware.
But correct me if im wrong:)

• Craven
probeer de schijf is te mappen zodat je hem ziet als netwerkschijf direct onder deze computer. En dan grabit ernaar verwijzen. Werkt nog is een stuk makkelijker dan via netwerk dat ding opzoeken elke keer.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik kan me vergissen(afhankelijk van de versie) , maar volgens mij ondersteunt Grabit geen netwerkschijven.
De download/cache/extract routines zijn nogal schijfintensief, en dan verlies je teveel performance.
USB werkt wel want dat wordt als lokale schijf gezien.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
TOP Craven!! _/-\o_ Ik heb nu de schijf gemapped en nu doet ie het!

Voor anderen....
Oplossing: netwerkverbinding aangemaakt en dan komt de netwerkschijf in het rijtje zoals c schijf te staan.
Grabit er naar laten verwijzen en klaar was ik :*)

En de rest ook bedankt voor het meedenken!

De hangslot kan erop!

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2009 09:05 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topics gaan op GoT niet op slot omdat ze zijn opgelost; alleen omdat ze niet aan de policy voldoen. Dat is vooralsnog nog niet het geval ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Craven
ken grabit niet maar zoals alt-92 zei is dit kennelijk een vrij schijfintensief gevalletje. En ondersteund het alleen lokale schijven. Nu heb je een truukje uitgehaald om het als lokale schijf te laten zien maar de performance zal niet om over naar huis te schrijven. Waarschijnlijk zit je ook nog op een 100mbit netwerkje en dat zal ook niet helpen.

Als je de performance te slecht zal ik ff controleren of dat schijfje 1gbit ondersteund en even kijken of je je netwerkje daarnaar kan ombouwen (gbit switch achter de router hangen). Maar dan moeten wel alle betrokken apparaten gbit ondersteunen (en de bekabeling).

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 15:28
Nou tenzij die een 100Mb Glasvezel verbinding heeft denk ik toch wel dat 100Mbit ruim voldoende is om de data op zijn netwerkschijf weg te schrijven. Denk namelijk niet dat die een glasvezelverbinding heeft.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-11 17:30
dennis112 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 12:27:
Nou tenzij die een 100Mb Glasvezel verbinding heeft denk ik toch wel dat 100Mbit ruim voldoende is om de data op zijn netwerkschijf weg te schrijven. Denk namelijk niet dat die een glasvezelverbinding heeft.
het grootste schijfintensieve gedeelte is dan ook niet het downloaden, maar het rarren, parren en extracten;) dat kan ontzettend vervelend en langzaam zijn als dat via het netwerk moet, kan ik vertellen uit eigen ervaring.
Pagina: 1