Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] "HTTP 400 Bad Request" bij zoeken op BOL.com

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:45

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Een neef van me belde zojuist met een vaag probleem. Als hij op BOL.com vanuit een categorie (in zijn geval Muziek - Soundtracks) naar iets zoekt, krijgt hij een HTTP 400 Bad Request. Zoeken vanaf de hoofdpagina zelf levert geen problemen op.

Meteen natuurlijk even hier gekeken, maar hier werkt alles normaal.

Ik heb even via remote meegekeken, Firefox even opgeruimd (cookies/cache/etc) maar het probleem blijft. Ook in IE doet het probleem zich voor, ligt dus niet aan de browser. Met de virusscanner (Avast) uitgeschakeld blijft het probleem.

Googlen op deze foutmelding levert meldingen op zoals "It almost always means bad programming of the client system and/or the Web server" (lijkt me sterk, zowel Firefox als IE (Firefox 3.0.10 en IE7) geven dit probleem bij hem en bij mij werkt alles perfect met dezelfde browsers) en als het bij BOL zelf zou liggen, heeft dan niet iedereen het probleem?

Met andere woorden: wie weet waar dit aan kan liggen?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
^^ kickje ^^

Niemand?

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 18:58
als je het echt wilt weten zou je natuurlijk met een tooltje kunnen loggen wat de request nou precies is...

gang is alles

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wireshark starten inderdaad, om te zien wat het daadwerkelijke verkeer en info is.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik moet even kijken wanneer ik dit kan doen, moet het meeste via remote support doen wanneer hij thuis is. Alvast bedankt voor de tips iig, ik hoop dat er iets uit voorkomt.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Misschien een misdragende virusscanner of juist een virus/worm/trojan? Maar het kan ook komen door een proxy die zit te bokken.

日本!🎌

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde probleem.

CCleaner eroverheen gegooid. Firefox schoon, IE schoon.... maar probleem blijft.

Iemand al een oplossing ?

Verwijderd

Voor mij precies hetzelfde probleem.

Heb bol.com al aangeschreven, en hebben het bij de technische dienst achtergelaten. Nooit meer iets van vernomen....

Alles via internet loopt perfect, alleen bol.com... :(

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:43

Eagle Creek

Breathing security

Een gooi: in het verleden heb ik het ooit eens gehad dat ik problemen had met het bezoeken van de site van vbulletin.com Dit probleem bleek niet bij mij te liggen maar bij mijn provider. Ergens op de lijn gooide een router roet in het eten.

Heb je de mogelijkheid om andere pc's op dezelfde aansluiting te testen? Op die manier zou je het een van het ander uit kunnen sluiten.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Verwijderd

Heb geen 2e pc voorhanden.

Het is natuurlijk een mogelijkheid dat het aan de provider ligt, maar een kennis heeft dezelfde provider als ik, en deze heeft geen problemen....

Verwijderd

Ik heb deze fout thuis ook al eens voorgehad, en het gene dat ik dan doe, is de website bezoeken via een proxy-server zoals HideMyAss of Zend2. Ik weet niet als het overal zo lukt, maar bij mij iig toch wel :D

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Je kan je eens proberen je modem 10min uitzetten, dan opnieuw aanzetten.
Hierdoor word je dns servers van je providers ververst.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
jan99999 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 00:17:
Je kan je eens proberen je modem 10min uitzetten, dan opnieuw aanzetten.
Hierdoor word je dns servers van je providers ververst.
En dat gaat helpen op welk vlak :?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Verwijderd

het modem 10 min. uitzetten helpt niet.

De site bezoeken via Zend2.com gaat wel inderdaad!

Laten we het dan maar op deze manier gaan doen.

Bedankt voor je suggestie! _/-\o_

Verwijderd

Had het precies hetzelfde probleem, zoeken via hoofdscherm geen probleem, zoeken vanuit een categorieen geeft een 400 bad request melding.

En nu krijg ik ook dezelfde melding op het hoofdscherm!!!!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Nou, aangezien de oplossing al boven je is aangedragen, is het dus geen probleem meer voor je om er omheen te werken.

Voor een oplossing zul je dus wel even je provider moeten aanschrijven, het is hun fout blijkbaar.

Verwijderd

Geachte Tweakers bezoekers,

Onze technische afdeling is al geruime tijd bezig met het onderzoek naar de oorzaak van de hier besproken storing. Een beperkt aantal klanten heeft last van dit probleem.

De oorzaak is de verminking van bepaalde URL’s door het (Thomson) Speedtouch modem. Onder "Oudercontrole" staat het veld "Filter op basis van adressen gebruiken" dan op 'ja'. Als u dit veld op ‘nee’ zet, dan treedt het probleem niet op. Soms dienen ook de instellingen op de computer zelf aangepast te worden.

Wij gaan onze URL's aanpassen zodat onze website ongeacht modem instellingen altijd correct wordt weergegeven. Wij verwachten dit in de tweede week van januari opgelost te hebben.

Indien u nu alvast zonder problemen gebruik wilt maken van onze website, dan kunt u uw modeminstellingen aanpassen. Ook kunt u zoeken via Google, u kunt dan een titel en bol.com invoeren en Google zal dan de betreffende productpagina op onze website opzoeken.

Met vriendelijke groet,

J. Penders
bol.com klantenservice

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
^^ Bedankt voor het mailtje. Toevallig heb ik de PC van m'n neef afgelopen week compleet opnieuw geïnstalleerd, maar mocht 'ie zeer weer een keer melden met dit probleem dan zal ik zeker even nagaan of hij een Speedtouch heeft (zou best kunnen aangezien 'ie Planet Internet heeft) en het dan aanpassen.

Tsja... op zo'n oorzaak zou ik nooit gekomen zijn :P

Verwijderd

Goed dat bol.com hier wat aan wil doen en meedenkt.

>> Een beperkt aantal klanten heeft last van dit probleem.
Alles is relatief...

Hier ook het probleem met een Speedtouch 780 WL.
Vinkje getweaked (stond default aan), maar geen soelaas.
Ook niet na schonen browserhistorie, cookies etc.

Verwijderd

Alles werkt weer!
Perfect! d:)b

Verwijderd

Geachte Tweakers bezoekers,

Enkele dagen geleden hebben wij onze website aangepast. Nu werkt de zoekfunctie weer correct, ongeacht de oudercontrole instellingen van uw Speedtouch modem.

Met vriendelijke groet,

J. Penders
bol.com klantenservice
Pagina: 1