Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 12:26
Vandaag dan eindelijk mijn XFX HD4770 mogen ontvangen. Het is de versie met dubbelslots koeler van www.dunnet.nl. Samen met mijn ook geleverde AMD X2 7750 BE CPU deze meteen geïnstalleerd.

So far so good, in Windows (Windows 7 RC, 7100) nergens last van. In internet explorer 8 echter wel (x86 versie) Ook in een game als NFS Underground heb ik raar beeld, zwarte textures...ik weet niet echt hoe duidelijk uit te leggen, maar het ziet er niet uit.

Het gekke is dat de artifacts zich alleen vertonen als ik een website scroll. Als ik dan b.v. een nieuw tabblad open zijn de artifacts op de eerste pagina verdwenen.

Afbeeldingslocatie: http://i567.photobucket.com/albums/ss111/agoNITE/Artifacts.png

Specs:
Mobo : Asus M3A-H/HDMI met BIOS versie 1501 (de laatste, voor o.a. support voor nieuwere CPU's)
CPU : AMD X2 7750 BE @ stock speeds
GPU : XFX HD4770 @ stock speeds.
Mem : 2x 2GB DDR2 800

Wat ik tot zover heb geprobeerd :
De GPU via device manager verwijderd inclusief drivers, hierna opnieuw geïnstalleerd. Dit bood echter geen resultaat. Daarna via Control Panel >> Add/Remove software, alle ATI meuk verwijderd. Reboot, nieuw installatie van Catalyst 9.5 veranderd helaas ook niks aan het probleem.

Heeft iemand nog ideeën/tips die ik kan proberen?

edit:
Kom er net trouwens na een 3e uninstall van Catalyst 9.5 achter dat de standaard Windows driver (Geen ATI, standaard VGA) geen artifacts geeft...

[ Voor 5% gewijzigd door agoNITE op 04-06-2009 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

de catalyst drivers icm windows 7 zijn sowiso no-go.
catalyst en drivers deinstallen, driver sweeper dr over, en windows zelf de wddm 1.1 driver laten installeren vanaf internet. (device manager --> update driver, dan komt ie zelf met hd4xxx series wddm 1.1)

krijg je deze artefacts ook met furmark/in games?

zo nee:
installeer ATT en stel een overclock in van 1 mhz (of gewoon het kleinste stapje omhoog)
hierdoor blijft de kaart gewoon de hele tijd op 3d settings lopen, gebruikt wel iets meer stroom, maar bij mij veroorzaakte de 2d modus op mn 4870 ook allerlei artefacts en crashes, terwijl ik uren aaneen kon stresstesten zonder 1 artefact.

zo ja:
mogelijk is je kaart dood, rma aanvragen? (doa)

offtopic:
ik schrik me iedere keer de barsten als ik die screenshot met artifacts zie 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door AlexanderB op 04-06-2009 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Had met mn HD3870 & Windows 7 geen problemen...ook niet met mn onboard IGP HD3200.

Deïnstalleer de drivers net, zoals ik in mn edit hierboven al aangaf, standaard windows display driver>>geen artifacts. Zal jou optie zometeen proberen.

Ik krijg in ATITool alleen maar artifacts, dus ik vrees het ergste. In games dus ook (nou ja, 1 game...nfs underground) World inconflict zo ook proberen.

offtopic:
Haha, dus we kunnen zo nog een topic zien mbt artifacts op GoT ;)

Morgen maar even contact opnemen met Dunnet dan...na online driver update via apparaatbeheer nog steeds hetzelfde probleem..wel balen, zat doordat hun voorraad op was al langer dan gepland zonder GPU :(

[ Voor 17% gewijzigd door agoNITE op 04-06-2009 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 18:13
probeer de meegeleverde drivers van XFX eens, zelf had ik ook problemen met de 9.5 drivers van ATi, kreeg CCC niet opgestart, met de custom 9.4 drivers ( de normale van ATi ondersteunen nog geen ati hd47xx ) werkt alles als een zonnetje, gewoon alles installeren wat je erbij krijgt, heel compleet pakketje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Scrtz schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 13:14:
probeer de meegeleverde drivers van XFX eens, zelf had ik ook problemen met de 9.5 drivers van ATi, kreeg CCC niet opgestart, met de custom 9.4 drivers ( de normale van ATi ondersteunen nog geen ati hd47xx ) werkt alles als een zonnetje, gewoon alles installeren wat je erbij krijgt, heel compleet pakketje. ;)
Hmwah, heb gisteren een nieuwe gehaald bij computerland..
Defecte model welk nog steeds artifacts toonde eruit gehaald, nieuwe erin. Werkte meteen prima (zonder wijzigingen mbt drivers dus ;)) Ligt dus wel degelijk aan het kaartje van Dunnet, welk dan ook terug gaat (DOA)

edit:
lees trouwens in HD4xxx ervaringen topic dat jij bij paradigit werkt...wat ik vreemd vind is dat ik gister telefonisch heb gevraagd of ik ipv RMA meteen 7 dagen tevredenheid kon claimen (Dwz meteen mn geld terug, ipv nieuwe kaart geleverd krijgen) Telefonisch werd bevestigd dat dit kon, en ik hiervoor het betreffende formulier aan moest vragen. Maar deze aanvraag werd afgewezen...er werd mij verteld toch de RMA procedure te doorlopen. Kan jij bevestigen dat dit laatste de juiste manier is daar?

[ Voor 27% gewijzigd door agoNITE op 06-06-2009 16:28 ]