Beginnen

Pagina: 1
Acties:
  • 467 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik wil graag leren programmeren en weet er niks van.Ik wil in de toekomst graag mijn eigen apps kunnen maken en misschien ooit mijn eigen OS? :P
Waar moet ik beginnen? welk programmeer taal eerst?wat moeten mijnn stappen zijn?raden jullie boeken aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Welkom op GoT :)

Voor een OS heb je (low-level) assembly/C/C++ kennis nodig. Onderschat het niet, OS-kernels (en webbrowsers, etc. :p) schrijven is heel veel werk... Maar wel leerzaam :)

Je kunt natuurlijk ook beginnen met een high-level taal als Java, C#, Python of PHP. De taal zelf maakt immers niet heel veel uit, meer de ideeen erachter...

Anyway, over dit onderwerp is genoeg te vinden op dit forum en de rest van het internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:06
Eigenlijk zou je eerst moeten gaan kijken waarmee je wil beginnen, eigenlijk welke programmeertaal.

Ik ben als leerling in het secundair onderwijs begonnen met VB.net, ik vond dat een toegankelijke taal en makkelijk om mee te beginnen. Je kan dan eens beginnen googlen naar een paar cursussen oid. Of ga naar de bib/Standaard boekhandel en haal je een boek over programmeren in VB.net.

Als je dan daar wat mee vertrokken ben, en je snapt logische structuren (if/then/else, lussen enz...) dan heb je al wat, daarna kan je bv eens kijken hoe het gaat met databases en een al iets uitgebreider programma te maken.

Java vond ik wat moeilijker om te beginnen, want om de basis te leggen had je al wat meer nodig.

Een taal die veel bedrijven naar het schijnt (ik hoor het ook maar op school) is C# (spreek je uit als C sharp), het is eigenlijk een beetje VB.net met de syntax (=schrijfwijze) van Java.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:14
Boek: Programmeren voor dummies? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 09:31
Java of C# zijn goede talen om mee te beginnen, en zijn ook goede talen waar je echt iets mee kunt later. Bovendien is Visual Studio een vriendelijke tool, dus C# is een goede keuze.

[ Voor 8% gewijzigd door kemphaas op 04-06-2009 20:07 ]

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Met de zoekfunctie kun je al een hoop topics vinden over dit onderwerp: http://gathering.tweakers...ata%5Bsearchtimeout%5D=30

Aangezien je vraag wel erg algemeen is doe ik deze op slot. Ook discussies over welke programmeertaal je moet kiezen draaien meestal nergens op uit. Veel opleidingen kiezen tegenwoordig Java of C# om de beginselen van programmeren en OO bij te bregen. Maar dat soort dingen kun je ook in C++/Ruby/Python/vul maar in leren.

Je kunt het best gewoon eens een goed boek kopen ( Zie daarvoor [Alg] Centraal boekentopic - part II en PRG FAQ ). Als je dan tijdens het leren tegen problemen aanloopt kun je natuurlijk altijd hier een topic openen.

[ Voor 3% gewijzigd door Woy op 04-06-2009 20:27 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.