Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Beste Mede-tweakers,

Ik heb al een tijd geleden besloten dat ik een extra scherm wil, voor bij mijn laptop. Ik dacht eerst mijn heil te vinden bij samsung, maar besloot om toch maar voor een niet TN scherm te gaan. Als het goed is ga ik volgend jaar een game-design opleiding volgen, en dan is een ips/pva scherm handig voor het 3d-bewerken en voor het sommige photoshoppen. Daarbij ben ik ook wel iemand die echt goed beeld waardeert, en dus een goed scherm voor mij.

Ik dacht daarna mijn heil gevonden te hebben in de 2709 van dell. Echter door de grote pixel-pitch en het schijnbaar veel slechtere scherm ben ik daar ook maar vanaf gehaakt.
Nu bleef de 2408 over, hoewel mijn oog toen viel op de philips.

Het nadeel is dat het philips topic nogal slecht loopt, en er niet heel veel over te vinden is. Het scherm is gelijk aan dat van de HP dus heb ik ook veel reviews opgezocht over die HP, omdat het scherm daar hetzelfde is. Nu is een H-IPS scherm opzich in het voordeel tegenover een S-PVA omdat het betere kleuren weer zou geven, en omdat je geen last hebt van shifting colours.
PVA heeft daar tegenover dat PVA betere zwartwaardes heeft.

Reviews geven niet heel veel slechte andere qualiteiten wat bouwqualiteit betreft. Philips heeft als nadeel dat het sRGB niet ondersteund en dat is het enige grote nadeel wat ik kan vinden. Dell heeft niet heel veel nadelen, behalve de inputlag (maar gamen doe ik op de laptop zelf, gezien de 9600GT al problemen zat heeft met 1680, zal ik hem 1920 niet aandoen)

Kleine samenvatting:
Zoek goeie monitor voor:
- 3d modeleren
- films kijken
- photoshoppen
- multitasken

Dell voordelen:
- goeie zwartweergave
- goeie service

Philips voordelen:
- IPS scherm

Beide schermen moeten gecalibreerd worden voor goed beeld (dat word nog lastig, want heb er zelf de spullen niet voor). Dell heeft voordeel dat er veel getallen voor instellingen op internet staan, zodat je hem handmatig al heel goed kan kalibreren. Philips heeft als groot nadeel dat de sRGB niet ondersteund als modus, maar weet niet of dat later nog met firmware opgelost kan worden ?

Voor welk scherm zouden jullie gaan? Qua prijs maakt het niet veel uit, omdat iedere winkel die de Philips verkoopt een debiel hoge pixelgarantieprijs rekend, waardoor ze nagenoeg even duur zijn.
Wat is het beste scherm uit deze 2? Of zal ik toch voor de 2709 gaan ?

edit: Het goedkope philips scherm is het verkeerde product wat ik heb gekoppeld, maar zie niet hoe ik het weg kan halen? modje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
**Neemt een aanloop....Trekt een sprintje....en geeft het topic een rotschop**

Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
nou nog maar een laatste kick... kom er moeten toch iig voor en nadelen op te noemen zijn ??

anders ga ik denk ik maar voor de dell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 22:59

johnwoo

3S-GTE

Tsja, ik heb geen ervaring met de Philips, maar heb wel de Dell 2408 voor m'n neus staan, en daarvoor een 2405 gehad. Het paneel van de Dell is gewoon prima; het verschil in kleurweergave tussen het S-PVA panel van de Dell en het IPS panel van de Philips zal marginaal zijn, althans veel kleiner dan het verschil in kleurweergave tussen S-PVA en een willekeurig TN-panel uit een mainstream monitor. De Dell is prima bruikbaar voor (professioneel) Photoshopwerk waar kleur belangrijk is.

Zwartweergave van S-PVA zou beter moeten zijn dan van IPS, maar zelfs bij de S-PVA Dell zie ik (bij films) nog wel wat backlight bleeding in een donkere kamer. Als film kijken een prioriteit is zou ik de Dell kiezen gezien de Philips daar slechter in is (en de bleeding je zeker zal opvallen in een donkere kamer, als het bij S-PVA al merkbaar is).

Inputlag kan wel een probleem zijn; de 2408 heeft dit erger dan de 2405 die ik hiervoor had. Bij snelle shooters ga je hier zeker last van krijgen, maar bij andere spellen (incl. tactische shooters die doorgaans iets "trager" spelen) valt er mee te leven; je went eraan.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg ook sterk de Philips aan te schaffen.

Naar de pricwatch kijkend is het enige andere alternatief onder de 500 euri nog de Fujitsu Siemens Scenicview P24W-5 ECO (met S-PVA panel).

Heeft iemand daar ervaring mee? (kan er geen reviews over vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-09 19:10
Ik denk dat de meeste voor- en nadelen al benoemd zijn.

Het scherm van Philips is beter dan die van Dell (IPS vs PVA).
Maar hier staat tegenover dat Philips sRGB niet ondersteund en de monitor wat karig is met aansluitingen.

Voor de gamers heeft Philips een klein voordeel wat input lag betreft.

Ik heb zelf ook deze overweging gemaakt (Dell vs Philips) en heb voor de Philips gekozen omdat het scherm nieuwer is en de beeldkwaliteit gaf de doorslag.

De 27 inch van Dell schijnt niet geweldig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke monitor moet ik kopen?

Geldt ook na twee maanden. Sowieso, gelieve niet andermans topic te kicken met een eigen vraag. De enige reden om in een oud topic te posten is om iets wat voor anderen nuttig is toe te voegen (een oplossing, voortschrijdende inzichten bij nieuwe hard/software etc.). "Heeft iemand daar ervaringen mee?" is dat duidelijk niet.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.