They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.
www.ping-win.nl
hdd is met sata
dvd is wat ouder dus (IDE) denk ik (zo'n breed grijze kabel) daarnaast zit een 4 pins aansluiting
They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.
Dat de lade open gaat, betekent alleen dat de voedingskabel correct is aangesloten. Wat voor DVD drive is het, wat voor soort kabel (sata/ide) en wat voor moederboard is het? Waar wordt de drive niet herkend, in windows niet of tijdens het posten al niet?jorg5 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 18:44:
hey,
ik heb net een nieuw systeem in elkaar laten zetten, zelf heb ik alleen de dvd drive gedaan.
maar mijn pc vind helemaal geen dvd station... de kabels zitten goed aangesloten want de drive gaat wel open.
via mijn boot menu kan ik ook niet booten van de cd/dvd drive. (is er niet)
weet iemand hoe dit zit?
alvast bedankt
Hoe meer informatie jij geeft, hoe beter we je kunnen helpen!
Edit:
IDE dus. Zit er nog meer op de kabel aangesloten? Een hdd of iets anders. Zit de jumper voor master of slave dan wel goed?
[ Voor 15% gewijzigd door Lumics op 04-06-2009 18:50 ]
heb je zit er nog wat anders op diezelfde ide kabel aangesloten? zoja staat master/slave goed ingesteld (1 master, de ander slave) of beide op cableselect is ook een optiejorg5 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 18:48:
mobo: asus P5n-D
hdd is met sata
dvd is wat ouder dus (IDE) denk ik (zo'n breed grijze kabel) daarnaast zit een 4 pins aansluiting
via boot menu ziet ie geen dvd-drive ( LG) ik wil windows opnieuw instaleren omdat alle hardware nieuw is (op 2 harde schijven na ( vista en linux) zowel linux ziet niks als het boot menu
jorg5 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 18:52:
cube rob
m'n slave staat op master ja, en er is niks anders op de IDE aangesloten
wat bedoel je met cableselect?

zo iets alleen het kan afwijken (is anders voor elke dvd rom/hdd , meestal hetzelfde)
kijk maar op de sticker van de dvd(/hdd).
jumper staat goed op sindgle drive (heb maar 1 drive) en 1 device op de IDE kabel
ik weet het , maar het gaat over de hdd of over de dvd spelerjorg5 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 19:12:
@patjee,
jumper staat goed op sindgle drive (heb maar 1 drive) en 1 device op de IDE kabel
daarom die "/" ik bedoelde gewoon 1 drive
Eerst het probleem, dan de oplossing
Heb je de rode streep van de kabel aan de kant van de voedingskabel zitten?
heb ik ooit eens meegemaakt, daar kan je een paar uurtjes op liggen zoekenXof schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 19:23:
Het is tegenwoordig bijna niet meer mogelijk, maar soms heb je nog wel eens afwijkende IDE kabels die je er verkeerd om op kan zetten. (vaak de wat oudere)
Heb je de rode streep van de kabel aan de kant van de voedingskabel zitten?
en inderdaad zoals al gezegd is geweest, bij CMOS setup moet je DVD-drive zichtbaar zijn, anders zit er ergens is ofwel de autodetect functie uitgeschakeld, je IDE poort uitgeschakeld, of je lezer is gewoon kaduuk.
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.
bedankt voor de hulp