Telfort Zyxel game hosting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydrooow
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-07-2024
Beste Tweakers,

Ik heb Telfort 20mbit internet met een Zyxel modem en ik kan geen games hosten bij Warcraft 3.
Mijn pc staat direct aangesloten op de modem, zonder router of iets dergelijks ertussen.
De windows firewall staat uitgeschakeld.

Normaal zit hier nog een router tussen, maar dan lukt het eveneens niet.
Ik heb bijna elke handleiding van port forwarding al gevolgd, zonder enkel resultaat.

Nu vraag ik mij af of ik nog iets aan de zyxel moet veranderen wil ik ooit nog mensen laten joinen, of dat Telfort gewoon de porten standaard blokkeert...

Bij voorbaat dank,

HW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 16:04
Kun je ook een DMZ instellen op die router? zoja dan zou ik dat eens proberen

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:31

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Occy74 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 18:38:
Kun je ook een DMZ instellen op die router? zoja dan zou ik dat eens proberen
Proberen ja, standaard in DMZ te gaan draaien is absoluut geen slim iets. Mocht je in DMZ wel games hosten, zit er toch iets niet goed ingesteld in je port settings van je modem.

(ik test de port setup altijd simpel op port 80 en met die USB webserver ding. Werkt het, dan werkt de rest ook :P).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydrooow
Ik heb het geprobeert met DMZ en zelfs dan lukt het niet...
Via me linksys router wrt54g2 heb ik echt elk mogelijke optie aangeklikt en uitgeprobeerd, vandaar dat ik het nu zonder router probeer.

Het lijkt mij dat zodra ik direct op me modem zit bij de kern van het probleem zit, alleen mijn kennis houdt dan ook meteen op...
Zijn er mogelijkheden om dingen aan te passen binnen zo'n modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Laatst online: 16-04 23:54
Je snapt natuurlijk hopelijk wel dat het niet handig is om twee routers achter elkaar te hangen. Zowel de Zyxel als de Linksys zijn een router.

Als je je PC in de DMZ zet, moet je dat natuurlijk wel doen terwijl je een van de beide routers als Bridge inschakeld. Dat of je moet met port-forwards gaan werken (valt aan te raden), maar dan nog wil je maar 1 en niet 2 routers.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16536

Ik had hetzelfde probleem met dat standaard Zyxel %*$^^# modem wat je bij je telfort abbo krijgt en dit was zeker niet de eerste router die ik configgde :X Verder is de cpu te traag. Als je met 20mbit download is er niet genoeg ruimte meer voor WIFI, waardoor je via WIFI nooit 20mbit kunt halen. Met een snoertje gaat 't overigens prima :) Uitgebreid getest met verschillende WIFI recievers en computers/laptos.

't kreng lijkt wel gewoon geen porten te willen forwarden. Ik heb de onboard firewall uitgezet, DMZ getest, NAT settings waren allemaal goed, maar netjes een poort doorgestuurd krijgen ho maar.

Uiteindelijk de Fritz!Box van m'n huisgenootje maar van de zolder gehaald :) Direct alle poortjes die hij en ik wilden goed geforward :)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 16536 op 04-06-2009 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Laatst online: 16-04 23:54
Anoniem: 16536 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 19:17:
Ik had hetzelfde probleem met dat standaard Zyxel %*$^^# modem wat je bij je telfort abbo krijgt en dit was zeker niet de eerste router die ik configgde :X Verder is de cpu te traag. Als je met 20mbit download is er niet genoeg ruimte meer voor WIFI, waardoor je via WIFI nooit 20mbit kunt halen. Met een snoertje gaat 't overigens prima :) Uitgebreid getest met verschillende WIFI recievers en computers/laptos.

't kreng lijkt wel gewoon geen porten te willen forwarden. Ik heb de onboard firewall uitgezet, DMZ getest, NAT settings waren allemaal goed, maar netjes een poort doorgestuurd krijgen ho maar.

Uiteindelijk de Fritz!Box van m'n huisgenootje maar van de zolder gehaald :) Direct alle poortjes die hij en ik wilden goed geforward :)
Dat jij het een %*$^^# modem vind maakt nog niet dat het een %*$^^# modem is. Kwestie van goed configureren en geen probleem. Zelfde betreft wat Wifi en downloaden betreft, heb even gekeken, maar wat jij beschrijft krijg ik hier niet voor elkaar. De boel blijft dan hangen op 60% load (ik haal krap 16Mbit vanwege lijnlengte).

En wat port-forwarden betreft, ook dat lijkt mij een kwestie van gewoon even de handleiding volgen. Als het echt zo problematisch was, dan had het in het Telfort topic wel vol gestaan met klachten.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16536

kalizec schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 19:58:
[...]

Dat jij het een %*$^^# modem vind maakt nog niet dat het een %*$^^# modem is. Kwestie van goed configureren en geen probleem. Zelfde betreft wat Wifi en downloaden betreft, heb even gekeken, maar wat jij beschrijft krijg ik hier niet voor elkaar. De boel blijft dan hangen op 60% load (ik haal krap 16Mbit vanwege lijnlengte).

En wat port-forwarden betreft, ook dat lijkt mij een kwestie van gewoon even de handleiding volgen. Als het echt zo problematisch was, dan had het in het Telfort topic wel vol gestaan met klachten.
Misschien heb ik dan een ander modem dan jij (model P-2602HW-D1A met firmware V3.40(AJZ.5)) Ik haal 17714 kbps / 1031 kbps maar heb attainables van rond de 19mbit.

Ik weet echt wel hoe je een poortje moet forwarden en voel verder niet de behoefte om me hier te verdedigen in mijn kunde qua routers configgen, maar:

Wat jij zegt over die load klópt gewoon niet. Ik zit op een profiel met FEC en INP op de DSLAM. Mijn koper hier is niet zo mooi dus ik heb rond de 1000 FEC's per dag. Misschien dat dat de hogere load veroorzaakt en jij een lagere load hebt omdat je nog op een BSA profiel (wel Rate adaptive maar geen FEC of INP) in de DSLAM zit.

Telfort levert normaal gesproken alles op BSA, dus de kans dat jij op een AVK profiel met INP zit is vrij klein

Als ik, met 1 pc aangesloten en de modem @ factory defaults (dus zonder firewall / nat settings of wat ook) op 20mbit download heb ik al continue 100% load. Dan is het vanzelfsprekend dat je wireless niet dezelfde performance haalt.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 16536 op 05-06-2009 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydrooow
Ahh het probleem is opgelost :)
Ik wist dus niet dat de Zyxel modem zich ook als router gedraagde.
Heb hierop ingelogt en vervolgens als bridge ingesteld, de poorten op de linksys open gegooid en het werkt vlekkeloos !!
Thx kalizec en de rest van de discussie :D
Pagina: 1