Toon posts:

getallen naar woorden omzetten (cijfers in letters) Excel

Pagina: 1
Acties:
  • 4.851 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die een macro of dergelijke weet te vinden die een getal in Excel, omzet naar een woord, dus bv. 15,10 (A1) , moet ik krijgen vijftien euro, 10 eurocent (B1). Dus een macro die getallen voluit schrijft (met euro notatie). Heb dit ooit eens gevonden, maar vindt het niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:34
Ik zou gewoon een lijst met getal en uitgeschreven tekst maken in een verborgen tabblad.
Vervolgens kan je in een formule de tekst in B1 vormen.
(Dus iets als =vlookup(int(A1);lijstje,2,onwaar) & " euro, "&(A1-in(A1)*100&" eurocent" )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Ik zou het nog anders aanpakken: <alles voor de komma> & " euro, " & <alles na de komma> & " eurocent"

code:
1
=MID(A1;1;SEARCH(",";A1)-1)&" euro, "&LEFT(MID(A1;SEARCH(",";A1)+1;LEN(A1))&"0";2)&" eurocent"

Dan heb je het gezever met geblokkeerde macro's niet, en geen pop-ups met waarschuwingen.

[ Voor 53% gewijzigd door Big Womly op 05-06-2009 09:36 ]

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 20:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag iedereen,

Online ging ik op zoek naar mogelijkheden om getallen/cijfers voluit te schrijven. Helaas vond ik niet direct iets dus ging ik zelf maar aan de slag met het resultaat in bijlage (Numbers written in Words 8 Sep).

Ik kan blijkbaar geen bijlages toevoegen aan dit bericht dus je kunt het document + bericht met instructies terugvinden onderaan op deze link:

[url]*knip*[/url]

Met vriendelijke groet,

[ Voor 15% gewijzigd door Lustucru op 09-09-2018 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ongetwijfeld goed bedoeld, maar ik denk niet dat veel tweakers nav een negen! jaar oud topic zich op een andere website zullen registreren om daar een bestand uit een verder onbekende bron te downloaden.

Eventueel zou je een nieuw topic kunnen starten maar ook dan zul je even in het topic moeten uitleggen hoe je het hebt aangepakt en opgelost. Ook is het dan aan te bevelen een van de vele sites te gebruiken waar je bestanden kunt delen. Zorg ervoor dat je bericht niet te spammerig overkomt. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.