Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een gtx295 aangeschaft, en in mijn pc gestopt. Alleen heb ik het probleem dat hij niet werkt :|
als ik de comp opboot, krijg ik een hoop gepiep van de post te horen en vervolgens krijg ik geen beeld,
ook het lampje van de kaart brand rood, wat normaal groen hoort te zijn. Iemand een oplossing?

mijn setup is:
core i7 920
asus rampage 2
antec 1000w psu

Ik kan wel gewoon booten met mijn oude grfx kaart dus aan het andere hardware ligt het niet.

mvg

Verwijderd

Kijk in het boekje van je mobo wat de piepjes betekenen ;)
En check de kabels.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2009 17:35 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En wat zeggen die piepjes? (boekje moederbord).

Heb je de voedingkabels wel aangesloten? Neem aan dat de handleiding wel iets kan vertellen over het rode lampje op de kaart.

/beaten by the bot :P

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 04-06-2009 17:35 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:02

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

* Ultraman mompelt mee over PCIe Power kabels...

Kaart kan natuurlijk ook defect zijn, omdat je oude kaart prima boot. Heb je de mogelijkheid om dat monster in een ander systeem te testen?
Geef verder eens je volledige specs, want dit is zo geen compleet systeem.

Je groetsels hoef je overigens niet te vermelden, die doen wij tweakers automatisch bij elke post. Zo spaar je die toetsjes voor je emails en IM.

[ Voor 122% gewijzigd door Ultraman op 04-06-2009 17:43 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Probeer hem eens in een andere PC, maybe is het een DOA.

/me vind dat deze draad wel erg rood is ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2009 18:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb de beeps gechecked en volgens het boekje van de mobo betekent het dat er geen vga kaart is gevonden. Ben bang dat hij dan toch dood is. en in een ander pc testen gaat moeilijk omdat ik alles op watercooling heb gezet. Zal zijn orginele koeling er op moeten monteren voor RMA als dat nog gaat dus zal wel proberen.

Toen ik hem binnenkreeg en unpackte, viel me op dat de kaart al eerder uit zijn hoes was gehaald(verpakking) dus het is een beetje dubieus. besteld bij dunnet.nl raad je dan ook niet aan om daar iets te gaan halen. ik stuur ze een mailtje en kijk wel wat zij er over te zeggen hebben.

hou jullie op de hoogte

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:56
Beide stroom kabels aangesloten? En bij het inbouwen van de WC mischien de SLI kabel niet goed vast gezet?

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:44
Dit had ik gister toevallig ook met mijn systeem:
Q6600,4gb,8800GTS 640mb

Ik had even daarvoor mijn GPU eruit gehaald om iets te doen. Daarna had ik de gpu er weer ingedaan. Toen ik het systeem wilde booten kreeg ik net als jou geen beeld en van te voren een langere piep dan normaal.

ik heb toen de GPU er weer uitgehaald en overnieuw ingedaan en gekeken of hij ook daadwerkelijk goed zat.
Toen booten hij wel gewoon en het bleek dus gewoon dat hij niet helemaal goed tegen de connectoren aanzat en dus de eerste keer geen contact maakte.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 21:40:
Heb de beeps gechecked en volgens het boekje van de mobo betekent het dat er geen vga kaart is gevonden. Ben bang dat hij dan toch dood is. en in een ander pc testen gaat moeilijk omdat ik alles op watercooling heb gezet. Zal zijn orginele koeling er op moeten monteren voor RMA als dat nog gaat dus zal wel proberen.
Heb je hem uberhaubt getest voordat je de hele watercooling erop ging zetten? Niet, dan is dat natuurlijk al niet erg slim.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-05 08:13

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 21:40:

Toen ik hem binnenkreeg en unpackte, viel me op dat de kaart al eerder uit zijn hoes was gehaald(verpakking) dus het is een beetje dubieus. besteld bij dunnet.nl raad je dan ook niet aan om daar iets te gaan halen. ik stuur ze een mailtje en kijk wel wat zij er over te zeggen hebben.

hou jullie op de hoogte
Pssst... dat heet "oplichting" en is strafbaar. Ik zal niks verklappen, maar nu weet je het in elk geval wel. Overigens is het door dit soort praktijken dat winkels zo terughoudend zijn met het verlenen van garantie. Dus wees een vent en koop een nieuwe als 'ie inderdaad kaduuk is en probeer niet jouw eigen fout af te schuiven op je leverancier!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:22
misschien de volgende keer wel een idee om je videokaart eerst even te testen voordat je hem helemaal gaat aanpassen...

Verwijderd

Sja als het aantoonbaar is dat het niet komt door de montage, dan heeft de webshop geen poot om op te staan(al is het moeilijk te bewijzen). Zelfde geld voor stickers dat je pc's niet open mag maken omdat je dan je garantie verlies. Bij wet mag het gewoon, alleen als jij iets stuk maakt is het je eigen fout en heb je geen recht op garantie.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-05 08:13

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:13:
Sja als het aantoonbaar is dat het niet komt door de montage, dan heeft de webshop geen poot om op te staan(al is het moeilijk te bewijzen). Zelfde geld voor stickers dat je pc's niet open mag maken omdat je dan je garantie verlies. Bij wet mag het gewoon, alleen als jij iets stuk maakt is het je eigen fout en heb je geen recht op garantie.
Klopt, maar JIJ moet dit bewijzen omdat je het product niet hebt gebruikt op de wijze zoals dat door de fabrikant is voorgeschreven danwel valt onder normaal gebruik. Hoe wil je dat doen?
Als de leverancier merkt dat de verzegeling is verbroken, zal hij vragen hoe dit komt. Meld je netjes dat je waterkoeling hebt gemonteerd, zal hij je vragen om bewijs dat dit niet heeft geleid tot de gemelde problemen. Zeg je dat dit bijv. al zo was bij aankoop, ben je aan het oplichten.

Bij stickers kun je zeer aannemelijk maken dat het verwijderen van een sticker in het algemeen géén gevolgen heeft voor het functioneren van elektronische apparatuur; je hoeft geen gereedschap te gebruiken, een sticker maakt geen onderdeel uit van het elektrisch circuit, een sticker heeft geen ander doel dan identificatie van het apparaat e.d..
Bij een koeler is dit natuurlijk anders; dit maakt integraal onderdeel uit van het apparaat.

Verwijderd

Ik meen zelfs dat de bewijslast bij de winkel ligt bij het Europese consumentenrecht, al zou ik het in dit geval lastig vinden. En ik zeg ook niet dat het makkelijk is, ik zeg alleen dat het niet direct door de winkel af gedaan mag worden. Daarbij ben ik het niet met je eens dat het een integraal onderdeel is van het apparaat, ja het werkt er niet zonder, maar dat is wel met meer dingen zo ;). Het is namelijk niet geïntegreerd, maar gewoon los en dus te verwijderen/vervangen. Al denk ik dat de TS het wel heel moeilijk gaat krijgen het bewijzen dat het niet aan de waterkoeling lag.

Verwijderd

Zoals al gezegd is het natuuurlijk niet bijster snugger om niet eerst even stock te draaien. Dan weet je of de kaart werkt. Pas daarna gaan modden. En je garantie kwijtspelen.
Pagina: 1