Portmapping achter router

Pagina: 1
Acties:

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-02 15:11
Ik heb sindskort een server. Deze draait onder andere een webserver alleen snap ik het portmappen niet echt. Dat komt mede omdat de situatie nogal ingewikkeld is. Ik zit namelijk achter een modem (annex router) met daarachter een router. (Verdere netwerk bevat ook nog een aantal WDS nodes maar dat is niet relevant denk ik). Situasie:
code:
1
2
-----(ip: wan)----> Modem----(ip: 10.0.0.150)-----> Router ---(ip: 192.168.1.116)----> Servert
               (ZyXEL P-2602R-D1A)                 (DD-WRT)                               (W. Server 2K8)

Alleen wat ik begrepen heb van al die pagina's die ik hierover gelezen heb wordt wan:80 bijvoorbeeld vertaald naar 192.168.116. Dat is goed natuurlijk alleen ik welk apparaat moet dat gebeuren, moet dat in mijn modem plaatsvinden of in de router?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In neem aan dat je modem gewoon alles doorstuurt (brige mode afaik), dus moet je de port instellingen in je router (2de) instellen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Maks
Nee hij staat op router mode, als ik hem op bridge zet dan werkt het niet meer. Ik snap niet waarom want de router heeft gewoon een static IP.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sluit je bij bridge mode wel de kabel aan op een gewone LAN poort?

[ Voor 3% gewijzigd door Noork op 04-06-2009 15:16 ]

• Maks
Noork schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 15:16:
Sluit je bij bridge mode wel de kabel aan op een gewone LAN poort?
Nee ik heb maar een port als uitgang bij mijn modem. Maar van routing > bridging verandert ook de "encapsulation" van ENET ENCAP naar RFC 1483, ik weet niet wat dat is maar het ziet er fout uit.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik doel op de poort van de router. Je kunt het modem gewoon op routing laten staan. DHCP van de router uit, dus als bridge instellen.

[ Voor 23% gewijzigd door Noork op 04-06-2009 15:52 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Je kan 2 3 dingen doen, of je zet je modem in bridge modus en dus ook de RFC meuk... lees je maar eens in
Of je sluit de kabel van je modem in de LAN poort en zet DHCP uit op je router....
OF je maakt een dubbele NAT/portforward aan.

Omdat je nu 2 routers hebt.

[ Voor 1% gewijzigd door LuckY op 04-06-2009 15:55 . Reden: 3x of is geen 2 dingen :+ ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ah, andersom dan mijn verhaal, dus 2de router als 'switch' laten fungeren en alles via je modem laten gaan? (dhcp, portsettings etc).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
SinergyX schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 15:54:
Ah, andersom dan mijn verhaal, dus 2de router als 'switch' laten fungeren en alles via je modem laten gaan? (dhcp, portsettings etc).
Ja, aangezien het een modem router en niet een bridgemodus ding :+

offtopic:
waar is dat breezah icoon nu :>

• Maks
Bedankt, dat RFC 1483 is te veel werk om mij in te verdiepen heb ik al gezien. Ik ga een dubbele NAT proberen aan te maken, moet ik dan in mijn modem alles forwarden naar mijn router? En dan van mijn router naar mijn server?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:12

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Kan je die router niet gewoon in een DMZ* van het modem configgen?

* DMZ: Ook weleens "Server" genoemd in de configuratie

[ Voor 62% gewijzigd door remco_k op 04-06-2009 16:25 ]

Alles kan stuk.

• Maks
remco_k schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 16:24:
Kan je die router niet gewoon in een DMZ* van het modem configgen?

* DMZ: Ook weleens "Server" genoemd in de configuratie
Ja die optie is er, als ik mijn interne IP (192.168.1.116) gewoon in de DMZ zet kan ik dan gewoon van buitenaf een verbinding maken? Oh shi-, nee alleen in mijn router kan ik die vinden, niet in de modem.

[ Voor 8% gewijzigd door Maks op 04-06-2009 16:38 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maks schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 16:35:
[...]

Ja die optie is er, als ik mijn interne IP (192.168.1.116) gewoon in de DMZ zet kan ik dan gewoon van buitenaf een verbinding maken?
Maar dan kan je dacht ik geen verbinding meer maken met je router (inloggen), DMZ schermt 'dat apparaat' af van de rest van je netwerk. Makkelijker is inderdaad je 2de router als enkel switch te laten werken.
LuckyY schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 15:57:
offtopic:
waar is dat breezah icoon nu :>
offtopic:
tijdje terug had ik een animated gif, die is verwijderd wegens bestandsgrootte, dus heeft een modje deze terug gezet. En nog geen moeite gedaan om die breezah versie terug te zetten :P

edit, toch even de moeite genomen :P

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 04-06-2009 16:41 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:12

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Maks schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 16:35:
[...]

Ja die optie is er, als ik mijn interne IP (192.168.1.116) gewoon in de DMZ zet kan ik dan gewoon van buitenaf een verbinding maken? Oh shi-, nee alleen in mijn router kan ik die vinden, niet in de modem.
Ja, als je 192.168.1.116 in de DMZ zet (in het MODEM(!)), dan kan je met je router NAT doen.
Je modem stuurt dan al het inkomende verkeer zonder interventie door naar je router en die kan het blokken of natten of whatever.

[ Voor 13% gewijzigd door remco_k op 04-06-2009 16:56 ]

Alles kan stuk.

• Maks
Oke andere aanpak gekozen toch maar, dit was wat meer werk maar ik denk dat het nu goed is. Mijn router is nu als switch ingesteld en mijn modem deelt de adressen uit. In mijn router moest ik wel DHCP-forwarder aanzetten (met het ip adres van mijn modem). Bedankt voor de hulp :)
Pagina: 1