Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XL 2007] gegevens webform naar Excel brengen

Pagina: 1
Acties:

• mrb85
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11 16:13
Hallo,

ik hoop dat dit bericht hier op de goede plaats staat. Ik heb op mijn website een eenvoudig HTML formulier met een tekstvak, keuzelijstje, radiobutton ... Na verzenden krijg ik dit via mail binnen in Thunderbird portable. Ik moet dan zelf de gegevens overtypen in Excel of Calc om de factuur op te stellen. Is het mogelijk om dit automatisch te laten gebeuren? Dus dat ik geen mail maar bvb een reeds ingevuld rekenblad ontvang? Of beide.

Bijvoorbeeld: de waarde uit tekstvak 1 gaat automatisch naar cel b3, indien radiobutton 2 aangeklikt is komt een bepaalde waarde in cel b7, de waarde uit het keuzemenu gaat naar cel ... enzovoort.

Ik ben geen programmeur en Access ligt ook niet in mijn bovenste lade ;-) Indien het niet mogelijk is, geen enkel probleem hoor!

alvast bedankt

Bram

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:04
Als "out of the box" dinges: Je zegt "mijn website". Is een Google docs form op je website dan geen leuk idee? Daar zit een google docs spreadsheet achter, die je zo kan copy-pasten/opslaan als/dumpen in excel.

• mrb85
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11 16:13
Ah dat zou interessant kunnen zijn, waarschijnlijk omdat dit ook in Open Office kan gebruikt worden?

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:04
Bram Perneel schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 15:13:
Ah dat zou interessant kunnen zijn, waarschijnlijk omdat dit ook in Open Office kan gebruikt worden?
Geen idee. Het is met google docs slecht automatiseren, maar ik vermoed dat copy-paste oplossingen in OO.org even goed werken als in MS Office 2007 :)

't Lijkt me iig. de moeite va et prutsen waard. Onder een Google Forms ligt een Google Spreadsheet, dus je kan proberen of het werkt om daar je factuur in op te bouwen en heel OO/MS office niet te gebruiken.
(Dus gewoon een extra sheet bouwen met alle velden en daarin kan je dan het bestelnummer intypen, waarna de rest met vlookup functies uit je bestellingenlijst wordt geplukt. :) )

[ Voor 13% gewijzigd door onkl op 05-06-2009 09:11 ]