Toon posts:

Krakende geluiden en stotterend beeld! oowjee!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers :)

Sinds gisteren heb ik opeens last van haperend beeld in games, en dan begint mijn geluid ook te stotteren.
Zoals jullie op deze screenshot kunnen zien zijn mijn framerates ronduit perfect te noemen: Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/2536/naamlooszim.th.jpg

Maar als ik dan de camera draai of ik begin te lopen, dan hapert hij heel even ( fractie van een seconde ) en dan zit hij gewoon weer op perfecte FPS en zo gaat het door (is dus geen input lag). Dit is niet alleen met WoW, ook met bijv. Left4Dead etc.

Je zou kunnen denken dat het een driver probleem is, maar die zijn allemaal up to date en daar heb ik ook niks aan gedaan waardoor het probleem opeens zou kunnen komen. Ook mijn geluidskaart uitschakelen heeft niks geholpen (was een tipje via google).

mijn specs:
OSVistax64
CPUQ6600 G0 op 3,6GHz
RAM4 GB DDR2 800MHz dual channel
GPU8800GT
PSUCorsair TX750Watt

Ook ligt het niet aan de overclock, op stock 2.4GHz blijft het probleem bestaan.
Dit is op een resolutie van 1680x1050 maar ook hier weer: het gebeurd op iedere resolutie.

Het geluid hapert ingame, en ook met muziek afspelen. WinAmp of Mediaplayer, maakt allemaal niet uit.
Als ik niet beweeg met de camera ingame, dan is alles ook goed. Ook mijn hoofd bewegen met de koptelefoon terwijl de camera stil staat doet niks, geen kabelbreuk o.i.d dus. De koptelefoon is een Sennheiser HD201 en die werkt ook gewoon nog goed.

Ik heb geen nieuwe software geinstalleerd, CPU&GPU temps zijn ok resp. 40 en 50 graden.
Herinstalleren van drivers heeft dus ook geen verschil gemaakt.

Ik weet het niet meer, iemand een ideetje? :?

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:02

Cheezus

Luiaard

Draait er geen proces op de achtergrond wat je CPU 100% belast?
Wel vreemd dat het alleen gebeurd als je in-game beweegt, misschien heeft het met je keyboard/muis te maken.

Verwijderd

Topicstarter
1% CPU en 1,2GB RAM in gebruik gewoon in Windows.
Muis is een Razer Diamondback 3G, en er lijkt niks mis mee. Hij werkt gewoon goed.
Toetsenbord is een Logitech DeLuxe en werkt ook gewoon goed (daar typ ik dit ook mee :P )

Alles is bedraad, dus het is ook geen wireless lag.

Verwijderd

Topicstarter
Update: vandaag is het probleem opeens weg...

Geen flauw idee hoe het kwam, maar het is weg :P

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:03

jmk

Misschien een falende USB poort.

Als het probleem zich weer voordoet kan je even de de USB inputs verwisselen.

Yippie kayak, other buckets!