Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Onzichtbaar forwarden, kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:45
Ik heb een aantal domeinen in mijn bezig en op één ervan heb ik een webshop draaien. Die webshop is wel al open, maar nog niet helemaal af.

Vanaf www.shopx.nl word je geforward naar www.ouddomein.nl/shop

shopx.nl heeft geen hosting en forward alleen naar de root van ouddomein.nl waar een script draait die alleen forward naar het mapje /shop

Nu zou je denken, neem gewoon hosting bij het domein shopx.nl en kopiëer alles vanaf /shop. Hier ben ik een beetje bang voor, want ouddomein.nl heeft een pagerank van 6 en alle klanten die ik heb gehad zijn via google binnengekomen.

Is het mogelijk om een domeinforward te doen vanaf shopx.nl naar /shop zodat je eigenlijk op www.ouddomein.nl/shop komt, maar dat www.shopx.nl in de adresbalk in de browser blijft staan? Of is er een manier om te forwarden zonder pagerank verlies, want daar gaat het voornamelijk om.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:41

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ja, ipadres van shopx.nl omzetten naar het ip van ouddomein.nl en op de server van ouddomein.nl een virtual host aanmaken die er ongeveer als volgt uitziet:
<virtualhost $ip-ouddomein.nl:80>
servername shopx.nl
documentroot ouddomein.nl-documentroot/shop
</virtualhost>

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:45
Virtualhosts kun je niet op een gedeelde server gebruiken zeker? Had ik misschien even moeten vermelden, beide domeinen en het hostingpakket staat op een gedeelde server bij hosting2go.

Of zou ik hiervoor contact met mijn hoster kunnen opnemen?