Toon posts:

PC krijgt maar even stroom.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb vandaag me nieuwe pc upgrade binnen gekregen. Dus ik meteen aan de slag. Ik heb hem eerst getest buiten de kast dee die het prima, toen heb ik alles in de kast gebouwd. En nu tot me grote schrik draaien me fans maar 1 seconden minder nog ze gaan meteen uit. Dus ik alles uit me kast weer buiten me kast draaien doet ie het nog steeds niet.

Ik heb dus een andere voeding geprobeerd ook geen resultaat. Ook de ram per een bankje geprobeerd helpt ook niet. Ik heb ook me cpu koeler der afgehaald heeft ook geen zin. Zou het kunnen zijn dat me moederbord kapot is gegaan? Dit lijkt me raar want ik ben heel voorzichtig geweest.

Alvast bedankt Jasper

Verwijderd

Kijk eens of ie sluiting maakt met de kast. Heb je wel de afstandsbusjes gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:46:
Kijk eens of ie sluiting maakt met de kast. Heb je wel de afstandsbusjes gebruikt?
Ik heb hem nu buiten me kast maar als nog gebeurt der niks.

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 10:18
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:50:
[...]

Ik heb hem nu buiten me kast maar als nog gebeurt der niks.
even minimaal proberen, dus alleen vga kaart, mem en cpu erop en nogmaals proberen. Anders is er waarschijnlijk iets kapot gegaan?

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door en post eens volledige specs van je systeem :)

Verwijderd

Topicstarter
borgdaville schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:52:
[...]

even minimaal proberen, dus alleen vga kaart, mem en cpu erop en nogmaals proberen. Anders is er waarschijnlijk iets kapot gegaan?
Dit heb ik allemaal geprobeert, ik denk dat het me moederbord is. Maar dit is toch wel heel raar dat dit zo maar kapot gaat.

SPECS:
Moederbord:
Moederborden Socket 1366 Asus P6T SE
CPU: I7 290 intel
VGA: HD4890
Voeding: Igreen Coolmaster
Geheugen: DDR3 Corsair 6ghz

• Lumics
  • Laatst online: 07-05 11:46
12 volt stekkertje niet vergeten op je mobo?

Vaak zijn mobo/voedingen wel beveiligd. Een vriend van mij had alle stekkers van zijn voeding op willekeurig plaatsen op zijn mobo aangesloten. Elke stekker die maar enigzins leek te passen (molexjes op fans b.v. ). Niet slim dus.
Hij was vervolgens in de stress dat alles kapot was. Vervolgens heb ik alles juist aangesloten en zelfs tot mijn verbazing deed het systeem maar weer.

Rustig blijven en logisch nadenken

[ Voor 82% gewijzigd door Lumics op 04-06-2009 13:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lumics schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:03:
12 volt stekkertje niet vergeten op je mobo?
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4a27abeca2222/4a27abeca1a55-Mobo.PNG
Waar de kruisjes staan heb ik de stroom stekkers op aan gesloten, ik heb toch niks over het hoofd gezien?

• Lumics
Dat zou moeten volstaan.

Heb je de afstandsbusjes juist bevestigd? Dus op de atx wijze? Niet epr ongelijk kortsluiting door
een onjuist gemonteerde afstandsbus?

+ Voor de zekerheid nog even een CMOS(bios) clear via een jumpertje?

[ Voor 93% gewijzigd door Lumics op 04-06-2009 14:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lumics schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:39:
Dat zou moeten volstaan.

Heb je de afstandsbusjes juist bevestigd? Dus op de atx wijze? Niet epr ongelijk kortsluiting door
een onjuist gemonteerde afstandsbus?
Yep, maar sowieso ik heb nu alles buiten de kast liggen.

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:29
Kortsluiting hoeft maar 1 keer te gebeuren, als dat gebeurd, dan hoeft hij het buiten de kast ook niet meer te doen.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 13:35
misschien stomme vraag maar hoeveel watt zijn de voedingen die je geprobeerd hebt?

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
yamahabest schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:56:
Kortsluiting hoeft maar 1 keer te gebeuren, als dat gebeurd, dan hoeft hij het buiten de kast ook niet meer te doen.
Dan zou die toch daarna geen millimeter de fan kunnen laten bewegen?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 14:14:
[...]

Dan zou die toch daarna geen millimeter de fan kunnen laten bewegen?
Jawel hoor. Als die dingen stroom krijgen dan draaien ze al, kortsluiting wil niet gelijk zeggen dat het hele systeem stuk is.
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:00:
[...]

Dit heb ik allemaal geprobeert, ik denk dat het me moederbord is. Maar dit is toch wel heel raar dat dit zo maar kapot gaat.
Alles kan stuk, dus ook je moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar hoe kom ik der dan achter wat der kapot is?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Door de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter helemaal door te nemen en aan het testen / uitsluiten te gaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik allemaal gedaan, ik heb alternate opgebeld en alles verteld. Ze zeiden dat ik alles moest opsturen en dat ze gingen testen en dat het onder garantie viel. :)

• Lumics
En zo hoort het, werkt het niet dan is het garantie, tenzij blijkt dat jij iets fout hebt gedaan. Dan is het een ander verhaal.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-05 19:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Ik heb ook een keer zo iets gehad, ook met spul van alternate, bleek de videokaart dusdanig kapot te zijn dat het systeem niet meer startte, heb je dat al geprobeert ?

Signature

• bassiexp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-05 11:39
Mijn moederbord Asus P5K Pro heef dit ook als de spanning er vanaf is geweest, 1 seconde aan en dan een seconde of 5 uit en dan start hij door. Ook als hij bij een overclock trip/crash gebeurd dit.

Ik had zelf ook de eerste paar keer dat ik de voeding meteen uitdrukte, maar kwam hier later pas achter.

Ik kan het hier niet uit opmaken maar druk je hem meteen uit of wacht je wel ff.

10kWp | 64kWh, 13,5kw victron ess | 2019 E-tron 50

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

kan ook zijn dat je voeding dood is, vaak slaan ze ook meteen af.. tis maar n mogelijkheid he, test het ff..

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-05 19:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

inderdaad, dan moet je de groene draad/pin met een willekeurige zwarte doorverbinden om de voeding aan te laten gaan.

Signature

• bassiexp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-05 11:39
BGB4rn schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 20:29:
inderdaad, dan moet je de groene draad/pin met een willekeurige zwarte doorverbinden om de voeding aan te laten gaan.
Die pin zit meestal op de ATX stekker.
De powerknop pinnen zijn meer een soort doorlussing van de voeding naar de powerknop over het moederbord.
Dat is wat ik denk op een oude ATX voeding hier is dat wel het geval.
Je moederbord regelt over het algemeen of de voeding(dus pc) aan of uit staat.

10kWp | 64kWh, 13,5kw victron ess | 2019 E-tron 50

Pagina: 1