Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[exchange]Na wijz. weerg.naam blijft oude naam in GALstaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik ben systeembeheerder en heb een probleempje met exchange server 2003.

Een collega kwam langs met de mededeling dat zij nog met haar oude achternaam in de algemene adreslijst staat.
Deze heb ik vervolgens veranderd door de weergavenaam in de AD aan te passen op het tabblad algemeen, en bij het tabblad exchange advanced --> Custom attributes, attribute 2 te veranderen naar DoNotUpdateDisplayName. Zoals ik dit op internet heb gevonden.

Na 24 uur zou de achternaam in de GAL aangepast moeten zijn, maar we blijven echter toch nog met het probleem zitten want op het moment dat een medewerker het adresboek opnieuw download en vervolgens een email stuurt naar de zojuist genoemde collega blijft achter het email adres haar oude naam staan.

voorbeeld:
jpjansen@school.nl<jpsmit> (smit is hierin de oude naam)

De achternaam in de GAL is wel aangepast.
Op internet is er verder niets te vinden en heb geen idee meer waar ik nog kan zoeken.
Iemand een idee?

Alvast bedankt! :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kan het komen dat dit uit de Outlook Email address cache (dmv auto-complete) komt?

Zie je het bijvoorbeeld ook via OWA?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Het zit niet in Outlook Email Address Cache. Wanneer je namelijk de adressenlijst opnieuw download wordt deze leeg gegooid.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:27
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:39:
Hi,

voorbeeld:
jpjansen@school.nl<jpsmit> (smit is hierin de oude naam)

De achternaam in de GAL is wel aangepast.
Op internet is er verder niets te vinden en heb geen idee meer waar ik nog kan zoeken.
Iemand een idee?

Alvast bedankt! :)
jpsmith is de alias van de mailbox, dus je zal ze daar ook moeten aanpassen. Active Directory --> Users --> Exchange General --> Alias

Dan kan je best even 24uur wachten en dan het adresboek opnieuw downloaden in Outlook via Tools --> Send / Receive --> Download Address Book --> Full Details en DESELECT "Download changes since last Send/Receive"

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Om zeker te weten dat je Cached mode ook niet in de weg zit, kun je altijd even een apart Outlook profiel maken waarbij je de Cached Exchange Mode uitzet. Als dan het probleem ook optreedt kun je Offline Addressbook issues uitsluiten

En verwijder/hernoem voor de zekerheid ook de <outlookprofielnaaam>.NK2 file eens eens in %appdata%\Microsoft\Outlook op het werkstation (zorg dat Outlook gesloten is)

• arwindezeeuw
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Misschien zoek je het wat te ver, selcteer de gebruiker in AD, kies voor rename, hier zie je de oude naam nog staan, pas deze aan naar de juiste en het probleem is opgelost, check in exchange manager anders de naam.

Verwijderd

Topicstarter
Het kiezen van rename in het snelmenu bij de gebruiker is al aangepast. Het enigste dat we nu nog kunnen proberen is bij het downloaden van het adres boek "Download changes since last Send/Recieve uitvinken. De rest is inmiddel getest...

In iedergeval bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe hebben we het nog niet kunnen oplossen. Als laatste optie gaan we de account maar opnieuw aanmaken. Er lijkt in de sycronisatie iets te zijn mis gegaan, alle instellingen en gegevens zijn in iedergeval goed ingevuld.

• tc982
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 08:04:
Tot nu toe hebben we het nog niet kunnen oplossen. Als laatste optie gaan we de account maar opnieuw aanmaken. Er lijkt in de sycronisatie iets te zijn mis gegaan, alle instellingen en gegevens zijn in iedergeval goed ingevuld.
En staat de mailbox alias nog goed? Ben je trouwens zeker dat het een sync probleem is. Kan het niet gewoon een probleem zijn van de Outlook Cache? Als je deze gebruiker in het address book manueel selecteer krijg je het dan ook?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de gebruiker selecteer in het adresboek zien we de juiste naam, alleen de alias klopt niet. De alias staat wel goed in de AD.

• tc982
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 08:37:
Als ik de gebruiker selecteer in het adresboek zien we de juiste naam, alleen de alias klopt niet. De alias staat wel goed in de AD.
Al eens een Rebuild gedaan van het adres boek in Exchange?

Pagina: 1