[Excel 2007] NHW2 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Na jaren gewerkt te hebben in excel 2003 met de nhw2 formule loop ik nu tegen een probleem in excel 2007. De formule geeft op mijn werk de foutmelding #VERW terwijl, mocht ik dezelfde argumenten gebruiken, thuis in excel 2003 de formule wel werkt naar behoren. Andere functies als NHW, IR en IR.Schema werken wel. Het kleine tutorialtje op de excel 2003 site van microsoft wil ook niet werken in 2007. Het merkwaardige is dat als ik het document opsla in excel 2003 formaat en het document heropen dat de formule weer wel werkt. Ik zal proberen ergens anders nog een computer met 2007 te vinden en kijken of hetzelfde daar gebeurt. Helaas ben ik genoodzaakt om in excel 2007 formaat te werken aangezien ik bestanden heb die boven de kolomlimiet zit van excel 2003. Alle analysis add-ins zijn geinstalleerd en gestart evenals de solver en acrobat pdfmaker addins. Zoeken op google en GoT heeft geen resultaten opgeleverd. Zou iemand hier weten wat het probleem is?

edit- =NHW() intikken geeft een foutmelding met onjuiste argumenten terwijl =NHW2() alleen maar #VERW als fout geeft

[ Voor 5% gewijzigd door rockmanz op 04-06-2009 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is de formule beschikbaar in 1 van de categorielijsten als je deze via de wizard probeert in te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Niet online
Hij is in ieder geval nergens niet te vinden. Als ik in de ribbon bij formules op financieel druk staat hij er wel tussen en ook bij functie invoegen. Als ik in een cel =NHW2( in tik krijg ik automatisch te zien wat de invoer precies moet zijn. Maar wat ik net had maakt het verhaal nog vreemder. Ik had een document met een nhw2 formule opgeslagen in word 2003 formaat, vervolgens opgeslagen in 2007 formaat en toen werkte hij wel :S Vervolgens heb ik hem meteen gekopieerd naar een werkblad waar ik in bezig was (inclusief waarden en data) en ook daar werkte hij. Dus vervolgens tikte ik naast de nhw2 cel dezelfde formule in en opeens kreeg ik weer de #VERW foutmelding. Nadat ik een collega erbij had geroepen keken we naar de input van de beide cellen en geen van ons kon het verschil ontdekken. En ja de gekopieerde NHW2 cel veranderde wel mee na het veranderen van gegevens. Nu heb ik hier thuis een computer gevonden met office 2007 en ook deze weigert de formule zonder foutmeldingen te gebruiken. Ik vind dit echt bizar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:49
http://office.microsoft.com/nl-nl/excel/HP052093421043.aspx
Als deze functie niet beschikbaar is en de fout #NAAM? als resultaat wordt gegeven, moet u de invoegtoepassing Analysis ToolPak installeren en laden.

Heb je deze Add-in geinstalleerd staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Niet online
mhoogendam schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 09:08:
http://office.microsoft.com/nl-nl/excel/HP052093421043.aspx
Als deze functie niet beschikbaar is en de fout #NAAM? als resultaat wordt gegeven, moet u de invoegtoepassing Analysis ToolPak installeren en laden.

Heb je deze Add-in geinstalleerd staan?
.... Alle analysis add-ins zijn geinstalleerd en gestart evenals de solver en acrobat pdfmaker addins. ....
Niet alleen dat maar ik krijg ook gewoon #VERW als foutmelding en mocht ik hem opslaan als excel 2003 bestand werkt hij wel. Nou heb ik op de computer thuis office 2007 sp2 geinstalleerd (voorheen sp1) maar ook daarmee doet hij het niet. Mijn office thuis en op werk zijn totaal los van elkaar geinstalleerd en beheerd (sterker nog, toen ik office installeerde werkte ik hier nog niet). De enige overeenkomst is dat beide een nederlandse office versies betreffen. Kan uberhaupt iemand hier bevestigen dat de NHW2 formule bij hem wel normaal werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
Wat ik kan vinden is dat NHW2 in het engels XNPV zou moeten zijn.
Deze staat bij mijn Excel gewoon in de wizard, maar is dus de engelse versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Niet online
Werkt de formule ook? (ik kan hem namelijk ook zien in het lijstje aan formules)
Daarnaast zie ik net dat als ik de worksheet heb opgeslagen in excel 2003 formaat en vervolgens in xlsx (dan werkt hij namelijk nog) en vervolgens er dubbel op klik en meteen op enter druk dat hij weer de #VERW! foutmelding geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
Als je mij een voorbeeldje kan geven van de waardes die in de velden moeten staan wil ik het graag voor je testen. testwaardes + formule zou mooi zijn.

edit:

Zojuist de example van de Office online help gebruikt (hoe handig)
De formule werkte eerst niet en gaf aan #VALUE! Hierna heb ik de format van de datum kolom aangepast naar Date en hierna werkte de formule.

[ Voor 42% gewijzigd door mhoogendam op 05-06-2009 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Niet online
Dit is wat ik invul om de formule te testen:
=NHW2(C2;B4:C4;B3:C3) in cel B5 (voor jou dus XNPV)
C2 bevat de waarde 5%
B3 bevat 1-1-2010
C3 bevat 1-2-2010
Cellen B4 en C4 hebben de waarde 5
Als ik dit opsla in excel 2003 formaat werkt het wel(dit open ik dus gewoon in compatibiliteitsmodus en het resultaat is dan 9,979) maar als ik dit bestand in xlsx formaat laat krijg ik de #VERW! error. Er is dus geen verschil wat invoer betreft tussen de twee bestanden.

edit- ook de oefening werkt niet van office online help

[ Voor 13% gewijzigd door rockmanz op 05-06-2009 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
rockmanz schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 10:11:
Dit is wat ik invul om de formule te testen:
=NHW2(C2;B4:C4;B3:C3) in cel B5 (voor jou dus XNPV)
C2 bevat de waarde 5%
B3 bevat 1-1-2010
C3 bevat 1-2-2010
Cellen B4 en C4 hebben de waarde 5
Als ik dit opsla in excel 2003 formaat werkt het wel(dit open ik dus gewoon in compatibiliteitsmodus en het resultaat is dan 9,979) maar als ik dit bestand in xlsx formaat laat krijg ik de #VERW! error. Er is dus geen verschil wat invoer betreft tussen de twee bestanden.

edit- ook de oefening werkt niet van office online help
Jouw test werkt bij mij: 9,979324 komt er uit.
Formats (Automatisch aangepast door Excel):
C2:Percentage
B3-C3:Date
B4-C4:General

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Niet online
Mooi, het werkt op jouw versie maar nog steeds niet hier op werk (of thuis).
Een simpele oplossing lijkt er kennelijk niet te zijn. Wat is het handigste om nu te doen. Microsoft bellen en klagen? Kan me niet voorstellen dat ze met een oplossing zullen komen.

edit-nieuwe ontwikkeling, bij elke normale formule die ik intik blijft de naam zwart (als, nhw etc.) maar zodra ik achter =nhw een 2 zet verandert nhw2 naar blauw
edit2-in compatibileits modus is het mogelijk voor mij om een cel de naam nhw2 toe te wijzen maar in een xlsx bestand niet met de foutmelding dat dit conflicteert met een ander object, bij andere formules kan dit wel (bijvoorbeeld als) misschien dat ik hier wat mee kan, iemand een idee?

[ Voor 49% gewijzigd door rockmanz op 05-06-2009 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde. NHW2 werkt niet in 2007. In sommige oude 2003 bestanden die ik op 2007 draai wel. Als ik dan de hele berekening naar een 2007 worksheet kopieer doet de formule het. Als ik hem vervolgens letterlijk overtyp, cq kopieer dan doet hij het weer niet.

Nog nieuwe inzichten over dit thema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ey ik weet dat dit een oud topic is maar ik ben hier ook op gekomen ik krijg de hele tijd verw# en ik kan geen oude excel documenten openen om het even te gaan testen om op die manier te kopieren heeft iemand nog een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransHarderwijk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08-2023
Is het NHW2-probleem al opgelost?

Misschien is dit een aanzetje: in 2010, in de HNL-versie, in VBA, in het directvenster getypt:
MsgBox Evaluate("XNPV(0.07,-2000,40672)")
geeft ... een resultaat.
Er ontbreekt nog alles aan:
- het is nog geen functie
- werkt niet met arrays

Gaarne een reactie, ook als er een betere oplossing bestaat.
Ik 'verzamel functies' ;-). Zie evt. www.fhvzelm.com - [Voorbeeldbestanden] - Excel en daar het bestand FunctiesAlle2010.xlsm.

Succes.
Pagina: 1