WLAN Area probleem

Pagina: 1
Acties:

• pausjohannes2
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-11-2021
op ons bedrijventerrein is er een groot gebied die problemen heeft met WLAN die wegvalt.Dit omdat er nogal gebouwen en containers staan. Deze containers willen we graag doorgeven aan een server.
Weet iemand wat goed werkt qua sterkte van WLAN ? Hoe kan ik meten hoe sterk/zwak het wlan precies is.
Afstand is tussen 500 meter en 1000m. Ik dacht aan iets ophangen aan hoge palen. Maar hoe kan ik zoiets opzetten, hoeveel heb je dan nodig? Mooiste zou natuurlijk zijn 1 centrale zender die heel sterk is, en dat iemand met handheld bv container intoetst en dan door kan sturen.

graag advies, alvast bedankt.

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Laten we beginnen met het probleem dat je creëerd als je 1 sterke zender neer hangt en daar middels een handheld mee wilt verbinden. De verbinding is 2 weg dus als 1 kant een zeer sterk signaal (b.v. 500 mW) afgeeft is de kans groot dat de andere kant het kan ontvangen. Daarentegen als de handheld met een normaal signaal (b.v. 100 mW) terug wil zenden hangt het sterk af van de gevoeligheid van de antenne(s) van de ontvanger of het signaal opgevangen word.

Indien je een redelijk gebied met veel stalen "stoorzenders" effectief wilt kunnen doorkruisen zul je dus op strategische punten meerdere toegangspunten op moeten hangen zodat je een grid van overlappende signalen krijgt.