Fps bij WoW met een Asus ENGTX260/HTDP

Pagina: 1
Acties:

• Btrptr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-04 20:23
Vraagje,

Vorige week heb ik een Asus ENGTX260/HTDP :P gekoch van Asus, gister eindelijk op kunnen halen van postkantoor in me pctje gepland en wow gestart. Nou moet ik wel zeggen ik heb alleen een nieuwe videokaart gekocht hoorde dat dat best moet kunnen. De specs van me pc zijn als volgt:
Pentium4 3ghz
2gig ram
320g hardeschijf
+
Asus ENGTX260/HTDP

Zijn geloof ik de nodige specificatie's. In ieder geval toen dacht ik zo eens ff lekker gamen. Nou had ik dus wow opgestart resolutie op 1920x1080 gezet alles op ultra etc etc en toen kreeg ik nog maar een framepje of 5 tot 25.. dat kan toch niet kloppen of..? Begrijp wel dat miss de processor enzo niet genoeg kan zijn, maar als ik kijk in taakbeheer is de processor op 50% gebruik en wisslbestand op 1g+ ofzo... naja ik ben echt nog een leek hierin maar iemand enig suggestie's wat er niet klopt of is wow gewoon te zwaar?? :?

Alvast bedankt! :)

Verwijderd

Wow is cpu based niet gpu. Elke gpu na gts250/ati 48 serie geeft geen fps boost. Ook heb je een pentium wat met zo'n kaart een enorme bottleneck vormt.

Doe de kaart retour, en haal een goedkope kaart

Verwijderd

Waarom koop je een GTX 260 terwijl je een Pentium 4 hebt? :?

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-05 22:10
Er zijn natuurlijk genoeg spellen waarbij de CPU een mindere bottleneck is dan bij WoW. Om nou meteen die kaart weg te doen lijkt me overdreven. Maar goed, los daarvan lijkt me dat je bij WoW met jouw config wel snellere fps moet kunnen halen. Misschien een driver issue?

Welke kaart / drivers had je hiervoor en welke driver heb je nu?

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-05 12:16
Nou ik kan hem nu al vertellen het ze CPU is wow is enorm veranderd en het is grafisch beter geworden wat natuurlijk met je GPU te maken heeft, maar dingen zoals line of sight etc is allemaal CPU ook,

Tijdens een 25man raiden zjin je spells enz ook allemaal via je CPU en GPU, dus ik zou maar een upgrade daar voor zoeken

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-04 15:19
Vermoed dat je het beste meteen in een nieuw mobo, geheugen en cpu kan investeren.
Of de kaart retour en iets goedkopers zoeken, want voor WoW gaat het hem idd niet worden.

• Btrptr
Ok, ik dacht inderdaad wel dat het daarmee te maken had. En ik heb een gtx260 gekocht omdat in principe voor veel spellen de cpu niet altijd zo'n belemmering is en je dus wel wat zou moeten hebben aan de gtx260 tevens speel ik niet alleen wow (hoewel het wel me favo is), overigens wilde ik idd ook op een iets langere termijn natuurlijk ook een nieuwe cpu en mobo kopen, dus direct terug brengen is beetje overdreven. Het verbaast me alleen omdat als ik in taakbeheer kijk de processor en dergelijke niet aangeeft dat ie echt hard gebruikt wordt, daarom lijkt het me zo krom... tenzij taakbeheer misschien niet acuraat is, maar goed dat weet ik ook niet :P.

@ lammert ik had hiervoor een Asus EN7600GS Silent met de bijbehorende drivers. met de nieuwe kaart heb ik wel de nieuwe drivers geinstalleerd... weet zo even niet de types's, als je die "moet" weten kijk ik vanavond wel even.

Verwijderd

Pentium 4 met HT zeker?

• Btrptr
Ja geloof het wel idd..

Niet goed?

Verwijderd

Niks mis mee maar er wordt gedacht door het OS dat die 2 cores heeft. En er wordt dus 1 vol belast dat is ook de reden dat je 50% CPU belasting ziet. ;)

• Btrptr
Ok, is er een manier omdat beter te laten werken of iets dergelijks? Of houdt die 50% wel 100% in?

[ Voor 18% gewijzigd door Btrptr op 04-06-2009 12:56 ]

Verwijderd

Norg schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:55:
Ok, is er een manier omdat beter te laten werken of iets dergelijks? Of houdt die 50% wel 100% in?
Meestal zal het iets performance verlies hebben als de applicatie niet multithreaded is.
Oplossing HT uit zetten in het bios. :)

• Btrptr
Klinkt het proberen wel eens waard, houd me weer even bezig totdat ik een nieuw mobo en cputje kan instaleren.. thnx! :)

Verwijderd

Denk trouwens niet dat er een merkbaar verschil zal komen hoor. ;)

• Btrptr
uh ohw... :*) anticlimax! lol

Naja dan maar gewoon op high spelen in plaats van ultra totdat ik upgrade! :9
Pagina: 1