Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met een CHR error op de display van de camera als ik een card wil lezen. Ik kan de foto's wel bekijken, maar verder ook niets. Importeren op een imagetank werkte niet, nu na drie keer proberen met Aperture lukt importeren wel.

Iemand ervaring met dit probleem en hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:14
Heel summier dit. Formateer die kaart 's in de camera en kijk wat er dan gebeurt.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat ga ik zeker proberen, ben er nu eindelijk in geslaagd de import aan te zetten (loopt nog) om de 20000 pics binnen te halen. Format functie op de camera kan je niet gebruiken als de CHR (of is het CHA) flikkert. Sommige menu's zijn disabled.

Ik ga ook even de overige memory cards proberen, kijken of die ook eenzelfde probleem veroorzaken.

Ondertussen heel wat lectuur op internet gevonden maar allemaal gevrarieerde verhalen. Het schijnt regelmatig voor te komen, oorzaken zijn slechte contact sdhc card, gebogen pinnetje in slot camera, probleem met firmware etc... Hoop in ieder geval niet dat de camera geserviced moet worden....

Toch maar eens een D300 erbij gaan aanschaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:16

Rannasha

Does not compute.

Misschien kun je na het importeren van de foto's de kaart op de op de computer formateren (als de camera dat niet wil doen) en het vervolgens opnieuw proberen met de camera. Als dat niet werkt, even kijken of je via-via een ander SD-kaartje kunt lenen zodat je kunt testen of het aan de camera ligt of aan het kaartje.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Species5618 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:02:
Misschien kun je na het importeren van de foto's de kaart op de op de computer formateren (als de camera dat niet wil doen) en het vervolgens opnieuw proberen met de camera. Als dat niet werkt, even kijken of je via-via een ander SD-kaartje kunt lenen zodat je kunt testen of het aan de camera ligt of aan het kaartje.
Heb meer kaartjes... In ieder geval zag de mac het kaartje niet in de lezer.... Dus dat even naar FAT formateren zal niet lukken. eerst maar even kijken of de andere kaartjes hetzelfde probleem geven... maar ik ben nog aan het importeren. Duurt ff 2000 stuks en dan nog RAW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:14
Wat voor kaart is die probleem kaart?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is trouwens opgelost. Hele simpele tip op een blog. Kijk eens naar het 'lock'-schuifje aan de zijkant... Deze was gelocked, waarschijnlijk door het plaatsen in de imagetank.

Kaart is een sdhc van 32Gb van Sandisk.
Pagina: 1