[Magento] Globale variabele setten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Ik ben voor het eerst een site op aan het zetten in Magento. Dat is helemaal gelukt, op één detail na. In de site gebruik ik een aantal URL's van een andere website. De webshop word geintegreerd in een andere site, maar heeft wel een eigen URL. Lekker handig. Dat houdt in dat ik een aantal dingen ophaal van de ene website, en in magento weer wil geven. Maar aangezien we een ontwikkelserver hebben en een live server verandert de URL tussen de verschillende ontwikkelomgevingen en de live server nogal vaak. Daarom wil ik deze op 1 plek setten.

Ik heb al een uur zitten zoeken in de documentatie, op het magento forum en op google, maar ik kan er niks over vinden. Iemand enig idee hoe ik ergens een globale var kan setten in Magento en deze ergens anders ook weer uit kan lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is magento niet gewoon gebaseerd op LAMP? Ik weet voor de rest niks van het systeem, tot 3 minuten geleden kon ik het zelfs niet :P Maar goed, kan je niet gewoon een global php variabele gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JefSnare
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2020
Zou je misschien een session kunnen vullen met een variabele?
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:20:
Is magento niet gewoon gebaseerd op LAMP? Ik weet voor de rest niks van het systeem, tot 3 minuten geleden kon ik het zelfs niet :P Maar goed, kan je niet gewoon een global php variabele gebruiken ?
Ik kon het ook nog niet :+

Twitter Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Globals staan uit op onze server, maar dan nog moet ik een locatie hebben om iets te defineren (soort config bestand?) en een manier om de var uit te lezen. Daar kan ik vast wel een snelle hack voor verzinnen (in een sessie bijvoorbeeld), maar er moet vast een mogelijkheid zijn in Magento zelf om zoiets te doen. Het lijkt me sterk dat ik de eerste ben die deze vraag heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Het antwoord heb ik inmiddels gekregen op een ander forum:
You can add a row to the core_config_data table and get it using getStoreConfig() function
Nu alleen nog een manier vinden waarmee ik het niet alleen in de DB kan setten, maar ook in de admin omgeving van Magento zelf.