Sketchup topic in CM

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:04
Ik weet niet of er ooit een poging geweest is om dit te doen aangezien iedere keer dat ik op sketchup zoek, ik alleen maar topics tegenkom van CIP's.
Maar mijn idee was het volgende: waarom geen centraal sketchup topic openen in CM zodat ook de beginnende modders gemakkelijker hun ontwerpen kunnen doorsturen en zo goede raad kunnen krijgen van de rest om hun ontwerp nog beter te maken. Misschien helpt dit een beetje om te starten met een casemod.
En misschien krijgen we terug wat meer leven in het CM gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Handiger is om een voorstel te schrijven met daarbij inhoudelijke punten (wat hoort er wel / niet in) voor zo'n centraal topic in CM en dat te mailen richting de CM moderators.

Wellicht dat een moderator met rechten het topic kan verplaatsen naar SM om daar verder te gaan.

IIG goed dat je initiatief toont en meedenkt d:)b

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Ok daar wil ik me vanavond wel eens met bezighouden. Het was maar een idee maar als het goed bevonden wordt, dan wil ik gerust wel een SP opmaken

edit, hieronder heb ik een SP gezet, ik weet niet of hij wel goed genoeg is?

anyway ik moet nog een paar afbeeldingen zoeken ook, maar daar heb ik vanavond geen tijd voor helaas

[ Voor 38% gewijzigd door Tarkin op 04-06-2009 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Welkom in het Sketch up modellen topic
[afbeelding]
De bedoeling van dit topic

Dit topic is er voor om mensen aan te zetten om meer te gaan casemodden. Meestal begint dit met een goed ontwerp. Een goed programma om te zien of er geen essentiele fouten in je ontwerp zitten is Google sketchup.
Iedereen die al een ontwerp in gedachten heeft en die er niet meer aan uit geraakt (of gewoon zonder ideeën zit, kan zijn ontwerp hier tonen. Zo kunnen we misschien ook helpen aan toekomstige cases.
De regel(tjes)

In dit topic behoor je je aan een aantal simpele regeltjes te houden:
  • Je replies moeten uitgebreid, duidelijk en onderbouwd zijn. Replies met één regel tekst, of enkel een smiley zijn dus niet de bedoeling, let daar dus op! Replies die niet aan de regels van GoT en dit topic voldoen kunnen dus verwijderd of aangepast worden door moderators, zie ook: Registratievoorwaarden / korte FAQ
  • Als je jouw ontwerp wilt laten zien, post dan geen plaatjes breder als 600 pixels. Als je plaatjes hebt die iets groter zijn dan dit formaat dan kun je thumbnailen door op de 'Check images' knop onderaan een reply te drukken.
    Het is natuurlijk onzinnig om je megapixel plaatjes door je browser te laten verkleinen. Ten eerste kost het dan altijd extra bandbreedte / geheugen en CPU-cycles voor mede-users. Ten tweede is de kwaliteit een stuk minder. Ten derde duurt het dan onzinnig lang voordat de plaatjes geladen zijn. Het is dus beter ze te verkleinen voordat je ze op het internet zet.
  • Plaatjes die groter zijn dan 600 pixels in de breedte, of een enorm grote bestandsgrootte hebben, worden verwijderd. Om foto's te verkleinen kun je hier, hier of hier een kijkje nemen.

Het beste maak je met 1 van net genoemde programma's thumbnails. Je maakt dan een klein plaatje van maximaal 600 pixels breed terwijl je een link maakt naar een groter origineel. Op deze manier blijft dit topic goed bekijkbaar voor een groot publiek terwijl je toch op groot formaat alle details van je mod kunt laten zien.
    Deze kun je dan hier posten als volgt:
    code:
    1

[url=urlvangrotepic][img]urlvankleinepic[/img][/url]
  • Als je iemand quote, laat dan niet de hele quote-tekst staan. Dit maakt het topic onnodig lang.
  • Mocht je geen homepage ruimte meer hebben voor het uploaden van je plaatjes, neem dan eens een kijkje op xs.to of flickr. Op deze manier houden we alles netjes zoals het hoort! Nog even de link naar de policy: Reageren in CM
En tot slot...

Ik wens jullie veel plezier in dit topic. Keep up the good work!
posted by Tarking , topiclayout ripped from others