Switch maakt verbinding traag

Pagina: 1
Acties:

• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-03 15:31
Hallo,

ik heb een tijdje geleden een 24 poorts switch gekocht. Het was een 2e handse. De bedoeling was deze mooi in de meterkast te hangen en zo van alle andere switchen af te zijn. Voordat ik met de kabels wou gaan trekken dacht ik. Laat ik hem eerst even uit proberen.

Nu blijkt, dat ik een snelheid verlies heb van 70%. Eerst had ik een snelheid van 19 a 20 mbit (getest via speedtest.net) nu met de switch er tussen is het 6 mbit. Eerst was het 5 maar naar een nacht downloaden was het 6.

Ik weet dat een switch sneller wordt na een tijdje omdat hij dat patronen kan ontdekken waar de pakketjes heen moeten maar ik denk toch niet dat dat zoveel kan schelen toch ?

De oorzaken waar ik aan zit te denken zijn als het volgt.

* er zit een snmp poort op de switch (rs-232) wellicht dat er nog waarden in staan dat de snelheid geknepen wordt
* het is een 10/100 mbit switch (geen idee wat het inhoud)
* huidige opstelling de bottle neck

Huidige opstelling:
modem->router->switch->de switch waar we het over hebben->pc

als deze volgorde aanhoudt modem->router->switch->pc dan behaal ik de volle 20 mbit met de 24 poort switch er tussen niet.

Mijn vraag is dan ook waar denken jullie waar het aan ligt.

Als het aan de snmp functie ligt hoe kan ik dat merken?
Wat houdt die 10/100 in? kan er maar 10 mbit over 1 lijntje? zo ja helpt het dan als ik een 2e lan kaart er in druk?
Of zou de extra switch voor problemen kunnen zorgen. Voor een verval van 70%?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wat voor switch (merk/type) is 't ueberhaupt?

10/100 houdt gewoon in dat 'ie zowel 10 als 100mbit aankan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

rxr1991 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 09:57:
Hallo,

ik heb een tijdje geleden een 24 poorts switch gekocht. Het was een 2e handse. De bedoeling was deze mooi in de meterkast te hangen en zo van alle andere switchen af te zijn. Voordat ik met de kabels wou gaan trekken dacht ik. Laat ik hem eerst even uit proberen.

Nu blijkt, dat ik een snelheid verlies heb van 70%. Eerst had ik een snelheid van 19 a 20 mbit (getest via speedtest.net) nu met de switch er tussen is het 6 mbit. Eerst was het 5 maar naar een nacht downloaden was het 6.

Ik weet dat een switch sneller wordt na een tijdje omdat hij dat patronen kan ontdekken waar de pakketjes heen moeten maar ik denk toch niet dat dat zoveel kan schelen toch ?
Onzin helemaal niks van waar
De oorzaken waar ik aan zit te denken zijn als het volgt.

* er zit een snmp poort op de switch (rs-232) wellicht dat er nog waarden in staan dat de snelheid geknepen wordt
Mischien een managements poort maar heeft niks met SNMP te maken hoor.
* het is een 10/100 mbit switch (geen idee wat het inhoud)
* huidige opstelling de bottle neck
[...]
Huidige opstelling:
modem->router->switch->de switch waar we het over hebben->pc

als deze volgorde aanhoudt modem->router->switch->pc dan behaal ik de volle 20 mbit met de 24 poort switch er tussen niet.

Mijn vraag is dan ook waar denken jullie waar het aan ligt.

Als het aan de snmp functie ligt hoe kan ik dat merken?
Wat houdt die 10/100 in? kan er maar 10 mbit over 1 lijntje? zo ja helpt het dan als ik een 2e lan kaart er in druk?
Of zou de extra switch voor problemen kunnen zorgen. Voor een verval van 70%?
Die switch is gewoon een waardeloos ding als ik het zo hoor. Vermoedelijk heb je wat speed negotiation problemen, maar ik zou dat ding gewoon vervangen. Waarom wilde je uberhaupt 24 poortjes hebben.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:28
Ik zou inderdaad eens naar de speed/duplex instellingen kijken. Zet alles gewoon op autonegotiation.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Kan het niet zijn dat je een hub in plaats van een switch hebt gekocht? Heb ik ook wel eens gehad met mn domme kop :P

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:48

Kettrick

Rantmeister!

TrekDude101 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 10:09:
Kan het niet zijn dat je een hub in plaats van een switch hebt gekocht? Heb ik ook wel eens gehad met mn domme kop :P
Vooral als er dan "switching hub" op staat 7(8)7, het zou handig zijn als TS even het type neer zou zetten idd :)

• rxr1991
NBASE XYPLEX Mega SWITCH NH2024

Dat is wat er opstaat. Volgens mij zijn er ooit 3 van verkocht of zo. Bijna niets over te vinden.

http://www.rubenlubben.nl/Nieuwe%20afbeelding.JPG

----------------------edit

@trailblazer

Ik had dat ooit een keer gelezen. Dus bedankt voor de info.

Wat ik met 24 poorten wil ? aangezien ik 5pc in huis heb staan, een PS3 die aan het internet hangt, 2 laptops die ook wel eens aan het netwerk worden gehangen voor data overdracht, ik wou binnen kort wat ip camera's gaan aanschaffen en voor de toekomstige dingen die een internet kabel nodig hebben. Het leek me dan makkelijker om alles op 1 switch te hebben in plaats van 3 a 4 dan.

[ Voor 57% gewijzigd door rxr1991 op 04-06-2009 11:00 ]

• Gé Brander
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

rxr1991 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 10:56:
NBASE XYPLEX Mega SWITCH NH2024

Dat is wat er opstaat. Volgens mij zijn er ooit 3 van verkocht of zo. Bijna niets over te vinden.

http://www.rubenlubben.nl/Nieuwe%20afbeelding.JPG
Hmmm.. Is dit niet voldoende dan?
Lijkt mij toch een "echte" switch te zijn.

Ik heb zelf laatst een DELL 8 poorts switch gekocht. Kostte ongeveer 120 euro en is tig keer beter dan mjin vorige Netgear 8 poorts switch. Veel hogere snelheden.

Kan het zijn dat je kabels niet in orde zijn?

[ Voor 25% gewijzigd door Gé Brander op 04-06-2009 11:01 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• ts_rensuh
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10-2024
rxr1991 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 09:57:
|:(
Sorry maar wie je dat heeft wijs gemaakt snap niks van switches/netwerken

CCIE R&S

• rxr1991
Volgens mij had ik dat ooit gelezen op helpmij.nl, maar dat maakt ook niet zo veel uit nou.

Omtrent de kabels. Ik denk niet dat dat het probleem is. De andere computer die op de switch zit haalt ook hetzelfde aantal mbit.Heb al geprobeerd om een kabel van een pc er uit te halen en dan op de andere weer snelheid meten maar het mag niet helpen.

• Gé Brander
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Misschien is de switch wel kapot...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• rxr1991
Lijkt me sterk, maar zoals jullie konden lezen. Ik weet er weinig van af.

Wel heb ik allemaal al verschillende poorten geprobeerd. Maar kan er een onderdeel in een switch zijn dat, als die stuk gaat de switch nog wel werkt maar dan alleen 70% minder ?

• FatalError
Eigenlijk enkel bij n duplex probleem. Dit krijg je als de ene kant van de verbinding op full-duplex staat en de andere op half-duplex oid.
Zorg dat beide kanten op autonegotiation of full-duplx staan.

Je kan controleren of dit werkelijk het probleem is door via het management van de switch de statistieken van de poorten op te vragen.
Als je CRC errors en collisions hebt is er waarschijnlijk een duplex probleem.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Lijkt er op dat er een linkje niet op 100 Mbit wil werken, maar misschien maar op 10/half duplex ofzo.

Wat geeft je PC aan over de verbinding? En dan is er ook nog de connectie naar de router.

Zit er geen console poort op dat ding dat je er op in kan loggen ofzo om te kijken wat de instellingen zijn? Misschien staat er wel een poort geforceerd op 10 Mbit.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je bent niet uniek.

http://www.codingforums.com/archive/index.php/t-16040.html

Kijk nog even of de uplink (naar router) werkelijk in de uplnk poort zit. De swtich is een intelligent ding en is veel aan te configureren en je kunt er ook veel statieken uit trekken. Echter blijkbaar heeft iemand voor jou hem niet goed geconfigureerd of is het ding gewoon niet snel genoeg.

Wellicht kun je nog een manier vinden om de switch te resetten naar factory settings?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Heb je de kabels al gecontroleerd?
Op welke speed maakt hij verbinding ? (houd je muis is bij je netwerk icoontje)

--- spuit11
verder door scrollen :+

[ Voor 15% gewijzigd door LuckY op 04-06-2009 11:25 ]

• rxr1991
Oké, ik dacht al dat ik het in die richting moest gaan zoeken. Alleen ik heb niet z'n poort op mijn pc (of een converter) en de software van dat ding niet. Zou ik het ook andere andere kant kunnen testen.

Dus de opstelling is nu

Modem->router->switch(4poort zonder instellingen)->switch waar we het nu over hebben

kan ik dan aan het begin. Bij de router of modem kijken waar hij op staat en die kant veranderen of werkt dat zo niet.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 16:56
Ik heb wel eens ooit netwerk problemen gehad toen er zo'n lan to power adapter gebruikt werd, constant timeouts en snelheid was ver beneden de maat.
Na verwijderen van deze adapter(s), was het probleem opgelost.

Ook heb ik soortgelijke problemen wel eens ooit gehad met een switch, deze was blijkbaar niet lekker, want na vervangen door eenzelfde soort switch waren de problemen opgelost.

Volgens mij is die switch ook "managed", dus zal er een web interface in zitten, misschien zit hier wat ingesteld wat de zaak vertraagd.

[ Voor 15% gewijzigd door eX0duS op 04-06-2009 11:27 ]

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:04

chromeeh

the Gnome

Begin eens met de switch naar factory default te resetten.
Voor het zelfde geld staan er allerlei rare poort settings in.

Hoe je de switch kunt resetten staat zeker weten in de manual, deze kun je vast ook wel op internet vinden.

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• rxr1991
Kon ik maar vinden hoe ik dat moest doen. Ik heb alle links van google door gekeken. Op de Engelse en Duits talige sites stond er niet over. Op de producent zijn eigen site is ook niets van dit product te vinden. Als ik probeer op vergelijkbare producten kom ik helemaal niet verder.

Verder heb ik hem nog even open gehad, in de hoop daar een reset pinnetje te vinden. Er zaten wel wat jumpers op maar daar ben ik niet z'n held mee. Als iemand mij kan uit leggen hoe je een reset jumper kan vinden en als je een verkeerde doet als dat kwaad kan zou dat mooi zijn. Als het überhaupt kan.

Alvast wat foto's

http://www.rubenlubben.nl/04062009091.jpg
http://www.rubenlubben.nl/04062009092.jpg
http://www.rubenlubben.nl/04062009093.jpg

edit-------

aan de buiten kant valt helemaal niets te zien.

[ Voor 4% gewijzigd door rxr1991 op 04-06-2009 18:19 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

NOFI maar ik denk dat dat ding gewoon in een museum hoort :p

• FatalError
Dat zal je toch echt via de rs232 poort moeten doen.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

TrailBlazer schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 19:33:
NOFI maar ik denk dat dat ding gewoon in een museum hoort :p
Inderdaad: een Intel i960 is zo oud. Die heb ik op mijn HP Netraid 3Si uit de jaren '90.

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 04-06-2009 19:51 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1