Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook/Exchange] Verwijderde mail herstellen

Pagina: 1
Acties:

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 22:52
Dag mensen!

Ik heb de volgende setup:
- Client met Outlook 2007
- Verbonden met Exchange 2003
- Windows mobile telefoon (Touch HD) die synchroniseert met Exchange

Het volgende is gebeurd:
Ik heb net per ongeluk, ipv alleen Shift + Delete op 1 e-mail item, op Shift + End en toen Shift + Delete gedrukt in Outlook. Ik ben dus mijn e-mail kwijt (niet in prullenbak) tot en met begin juli 2008.
Nu was ik te laat met de stekker van internet eruit trekken, dus de wijzigingen zijn ook al doorgevoerd naar de Exchange server.
Ik heb al gekeken met de optie "?cmd=showdeleted" bij OWA, maar daar stond de e-mail niet bij (beetje raar, maar misschien heeft iemand de optie "Keep delete e-mail" op 0 gezet...
Dit is dan de URL die ik heb aangeroepen:
https:// office.bedrijfsnaam.net/Exchange/Stefan/Postvak%20IN/?cmd=showdeleted&btnClose=1

Nu heb ik nog wel mijn HTC Touch HD, welke nog niet de kans kreeg om te synchroniseren met Exchange, dus ik heb sync gelijk uit gezet. De email staat dus nog wél op mijn telefoon.

Nu is mijn vraag aan jullie, welke mogelijkheid zou er zijn om de e-mail die op mijn telefoon staat, toch terug te krijgen op Exchange?

[ Voor 7% gewijzigd door plofkip op 04-06-2009 13:24 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• plofkip
Tjah, dat heeft helaas niet geholpen.
De Exchange server is blijkbaar zo ingesteld dat er geen verwijderde items worden opgeslagen (standaard worden die 7 dagen opgeslagen) en als ik in Outlook naar Extra -> Verwijderde items herstellen ga, komt er geen enkel bericht in het venstertje te staan.

Heb ook regedit gebruikt op de m'n laptop en gekeken naar "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Exchange\Client\Options", maar Client en Options bestonden helemaal niet. Deze heb ik aangemaakt en de key ook aangemaakt, maar kan nog steeds geen mail terug krijgen.

Ik denk dat ik dus meer kans kan maken door middel van mijn telefoon, aangezien daar de mail nog opstaat. Maar ik moet nu eigenlijk synchroniseren en ervoor zorgen dat hij die mail als 'nieuw' gaat zien...

[ Voor 21% gewijzigd door plofkip op 04-06-2009 13:40 ]

Verwijderd

Je moet op de folder gaan staan waar je ze verwijderd heb. Dus als je ze uit de inbox heb gegooid..ga je op de inbox staan en dan naar extra > Verwijderde items herstellen.

• plofkip
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:26:
Je moet op de folder gaan staan waar je ze verwijderd heb. Dus als je ze uit de inbox heb gegooid..ga je op de inbox staan en dan naar extra > Verwijderde items herstellen.
Daar komt dus niets te staan, zoals ik net ook al vermeldde... :|

• plofkip
Bump

Verwijderd

Kun je niet vragen aan de sysadmin of hij/zij een recovery kan maken van je inbox?

• plofkip
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 17:55:
Kun je niet vragen aan de sysadmin of hij/zij een recovery kan maken van je inbox?
We hebben geen fatsoenlijke sysadmin, we spelen allemaal een beetje voor eigen admin :P

• plofkip
Bump

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
- je gooit iets met shift-del weg,
- exchange staat ingesteld geen gewiste items vast te houden
- er zijn geen fatsoenlijke backups

Dus eigenlijk ben je op zoek naar een tovenaar?

Wacht, je hebt de mail nog wel in je foon!

Je kan je sync-profiel zo instellen dat er alleen handmatige synchronisatie plaatsvindt (dus feitelijk uit, maar dat heb je al ingesteld), en dat je wel mails direct verzendt. Dan zou je de mail in je inbox op je foon kunnen doorsturen naar jezelf.

[ Voor 45% gewijzigd door Witte op 08-06-2009 09:49 ]

Houdoe

• plofkip
Ja precies, daar heb ik ook al aan gedacht.
Heb net de mail bekeken op mijn telefoon en heb er niet echt iets tussen zien staan wat belangrijk en niet afgehandeld is, dus ik heb mijn telefoon maar gewoon laten synchroniseren en accepteer dat ik de mail kwijt ben.

Verwijderd

Het leek me niet gepast hier een heel nieuw topic voor te starten, daarom zet ik mijn vraag hier neer:

Wij maken gebruik van Exchange 2003 in combinatie met Outlook (Office) 2007 clients.

Voorheen was het binnen Outlook altijd mogelijk om verwijderde items, al had je ze uit verwijderde items gehaald, terug te roepen via Extra, Verwijderde Items herstellen.

Alles natuurlijk binnen een bepaalde periode, want de instelling binnen Exchange (2003) System Manager was (en is nog steeds):

(Properties Mailbox Store, Tabblad Limits, Deletion Settings,
Keep Deleted Items for (Days): 7.
Keep deleted mailboxes for (days): 30.)

Blijkbaar is er binnen Outlook dus de mogelijkheid om "Verwijderde Items herstellen" uit te schakelen. Ik weet dat het hier geen helpdesk is, maar ik kan het echt niet vinden . . Iemand?

• virtualpimp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-11 21:19
Binnen Outlook is het mij niet bekend dat je dit aan kan passen, maar als in in de Active Directory bij de user kijkt onder het tabblad 'Exchange General' en dan klikt op 'Storage Limits', hier kun je het ook per-user in stellen.

MCSE, MCPS, MCSA, MCSAM, MCNPS, MCITP, MCTS

Verwijderd

@virtualpimp: Thanks, dat bood de oplossing. Op de een of andere manier is er voor deze gebruiker een policy gewijzigd. 'Case closed' :P
Pagina: 1