Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 15:57
Hey,

heb net mn windows installatie ververst, maar heb een C en een D partitie, de C verwijderd, geformatteerd, en windows opnieuw geinstalleerd. Op D stonden een zooitje troep mapjes, en een mapje "mijn docs". Die troepmapjes staan er nog, maar mijn docs is gwoon volledig pleite. Hoe komt dit en hoe kan ik dit fixen?

Groeten,

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Het kan best zijn dat je alleen een snelkoppeling hebt gemaakt naar die schijf (doe anders een zoek opdracht?), maar als je er zeker van bent dat het er wel op stond dan kan je recovery programmatjes proberen zoals 'GetDataBack' deze is vrij effectief en ook vrij simpel.
Je kan dit ook op je C schijf gebruiken en dan kiezen voor 'format recovery' in het programma, alleen dat is niet aan te bevelen om te doen op je eigen installatie, dan kan je beter de schijf uit je eigen computertje halen en dan de recovery met het programma draaien op een andere pc.

Het programma is gewoon gratis te proberen, als je uiteindelijk wel iets vind dan zou je het moeten kopen of er een andere manier voor moeten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behalve het gebruik van een recoveryprogramma, en dan maar hopen dat de data niet is overschreven, kun je ook je meest recente backup terugzetten. Je hebt natuurlijk wel een backup gemaakt voordat je Windows opnieuw installeerde. Toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Flauw, HlpDsK :)

Maar als de data inderdaad op C: heeft gestaan, is de kans dat het recovery programma dat nog terug kan vinden erg klein, omdat er waarschijnlijk nieuwe data overheen staat.
Beetje geluk hebben, dus.

En volgende keer backups maken :P

[ Voor 88% gewijzigd door Room42 op 04-06-2009 03:33 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 15:57
Ham ja, ging ervanuit dat D gewoob met rust gelaten werdt, het is niet de eerste keer dat ik dit doe. Moet ergens een.foutje hebben gemaakt. Volgens mij heb ik nog wel een backup staan. Thx voor jullie antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat doet ie normaal ook. Grote kans dat de documenten dus niet echt op D: gestaan hebben. Zeker als de rest van de bestanden nog wel onaangetast op D: staan, kan het niet anders dan dat de documenten er niet gestaan hebben. Of maak je soms gebruik van een custom XP-CD, bijvoorbeeld met nLight gemaakt, of zo?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1