Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geheugen Laserjet 4000T upgraden

Pagina: 1
Acties:

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:29
Heb een Laserjet 4000T gekocht, maar er zit standaard maar 4MB RAM in.

Nu merk ik met grote printopdrachten (afbeelding van een paar MB) dat hij soms vastloopt, en het duurt sowieso erg lang voordat hij begint met printen van een groot bestand.

Nu kan ik wel geheugen kopen, zie bijv. http://www.geheugen.com/m...t_4000T_uitbreidingen.htm

Maar ik kwam ook ergens "EDO" en "SIMM" tegen. Dat is dat oude geheugen van vroeger (Pentium 1 tijdperk) dat kennen we allemaal nog wel natuurlijk.

Nu kan ik natuurlijk een stripje (of misschien 2, de printer heeft namelijk 3 uitbreidingssloten) kopen.

Maar ik had zelf het idee om bij de kringloopwinkel te kijken voor wat EDO geheugen.

Ik weet niet of je speciaal geheugen nodig hebt voor een printer.

Gaat dit plan lukken, en moet ik dan nog ergens op letten? Of is m'n enige mogelijkheid om van die 'speciale' stripjes te kopen?

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 03-06-2009 23:02 ]

• stefans
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-11 20:32
Als ik op dat geheugen google kom ik de vogende pagina tegen:

http://geheugenmodules.ce...-hp-laserjet-4000-series/

waarop je kunt lezen dat het 100 Pin DIMM's zijn die je nodig bent:

100 Pin DIMMs are primarily used in printers. It comes in both 64 bit and 72bit ECC configurations, and is available in memory ranges of 16 to 128 megabytes. The SDRAM chips used on the 100 Pin DIMM are typically SDRAM in TSOP packaging. Both FPM and EDO were/are used in 100 Pin DIMM.

dit is dus wel speciaal geheugen en vind je denk ik niet zo 123 bij een kringloop :)

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-11 20:36
Nee het is inderdaad speciaal geheugen van HP. Ben je nog op zoek? ik heb er nog wel een paar liggen geloof ik...

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:29
Ja ik ben nog op zoek ja, zie ook mijn advertentie: V&A gevraagd: Geheugen voor LaserJet 4000T

Je mag me wel even mailen (mail staat wel in profiel, en anders kun je wel via de advertentie reageren :)

[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 12-06-2009 23:01 ]