Vreemd probleem met geluid mediabox icm reciever

Pagina: 1
Acties:

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:09
Mijn cinemahoekje:

Sony KDL40W4500 (FullHD, 100hz)
Sony DAV-DZ260 (Coax en optisch digitaal in)
Sony Playstation 3 (Optisch aangesloten op homecinemaset)
UPC Mediabox Royaal DVR (Momenteel met scart voor geluid ivm bravia sync)

Nu zit ik met een probleem, ik wil graag mijn mediabox via coaxiale digitale aansluiting verbinden met mijn homecinemaset. Dat is opzich geen probleem het geluid komt ook uit de mediabox maar zodra ik mijn playstation aanzet zou mijn set dus inprincipe het signaal moeten activeren en geluid krijgen. Maar dit gaat 'm dus niet worden.

Trek ik de coaxiaal digitale kabel uit mijn reciever dan doet het geluid de playstation het wel. Het zelfde als ik de mediabox de stekker er uit trekt dan doet die het ook, zodra die stand-by is niet. Omdat ik straks graag wil overstappen naar UPC HD en 5.1 geluid wil, wil ik dit toch wel voor elkaar krijgen. Maar ik ga echt niet elke keer de stekker er uit trekken om het geluid van mijn playstation te krijgen. Weet iemand hier een werkende oplossing voor?

Ik heb het geluid nu via scart omdat dit lekker makkelijk werkt met bravia sync. Zodra ik mijn ps3 aanzet schakelt die automatisch over naar dat geluid. Zet ik de ps3 uit en schakel ik weer terug naar digitale televisie dan heb ik weer dat geluid.

• Deef_K
Niemand die iets heeft kunnen verzinnen?
Het is wel zo dat wanneer een digitaal signaal word geactiveerd deze het analoge signaal overneemt. Zet ik dus mijn ps3 aan wanneer ik digitale televisie kijk dan word het geluid van de digitale televisie uitgeschakeld en de ps3 ingeschakeld. Het lijkt met toch raar dat je een product op de markt zet met twee digitale aansluitingen en niet de mogelijkheid er tot hebt?

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:37
Kan je handmatig inputs selecteren met de Sony DAV-DZ260? Probeer eens de digitale inputs op een andere "channel" te zetten. Weet van mn eigen receiver dat ik beeld van HDMI pak en geluid van optical als ik het channel "TV" zet, als ik schakel naar een andere channel dan paktie de analoge inputs + beeld van HDMI.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Dat ding heeft gewoon een gecombineerde digitale ingang, dus een combi van coxiaal óf optisch. Die zitten beide op dezelfde 'bron'. Je kunt ze dus niet tegelijk gebruiken; het is óf optisch óf coxiaal. Ze zitten achter de 'TV input'.

In de manual staat toch ook duidelijk: of (plaatje pag.16)

[ Voor 5% gewijzigd door kaajee op 04-06-2009 16:01 ]

• Deef_K
Daar zal ik dan wel overheen gelezen hebben. Heb het in ieder geval op een primitieve manier opgelost.

Als ik de upc volledig uitzet werkt het ook. Met andere woorden stekker er uit. Ik heb thuis het klikaanklikuit systeem en heb nog een ontvanger. Zet ik de upcbox daarop en regel ik het stroom zelf. Hierdoor kan ik wel switchen. Staat de upcbox dus uit en dan pakt mijn homecinema het geluid van de ps3. Ik zet de upcbox op een apart kanaal dat ik gewoon al mijn lichten nog met een enkele knop aan gaan.

En het werkt ook nog :)

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:37
Neefdave schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 12:46:
Daar zal ik dan wel overheen gelezen hebben. Heb het in ieder geval op een primitieve manier opgelost.

Als ik de upc volledig uitzet werkt het ook. Met andere woorden stekker er uit. Ik heb thuis het klikaanklikuit systeem en heb nog een ontvanger. Zet ik de upcbox daarop en regel ik het stroom zelf. Hierdoor kan ik wel switchen. Staat de upcbox dus uit en dan pakt mijn homecinema het geluid van de ps3. Ik zet de upcbox op een apart kanaal dat ik gewoon al mijn lichten nog met een enkele knop aan gaan.

En het werkt ook nog :)
Hm, niet helemaal ideaal aangezien je de brakke upcbox opnieuw in moet stellen alsie te lang zonder stroom staat, dus regiocode invoeren, controles laten uitvoeren, ben je zo weer 10 mins verder als je even snel tv wilt kijken.

Misschien ff zoeken naar een coax kabeltje met een schakelaar erop ofzo :)

• Deef_K
Wanneer ik ps3 wil spelen schakel ik de mediabox even uit met de afstandsbediening, schakel ik de ps3 in en zodra ik geluid hoor van de ps3 schakel ik gelijk de mediabox weer in. Geen probleem.
Pagina: 1