Powerpoint - 2 schermen 2 verschillende slides

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:37
Hallo,

Ik heb gegoogled, maar ik kan niet de juiste zoekterm vinden voor hetgeen wat ik zoek. Heb al wel gevonden dat er een applicatie voor de iphone en ipod touch is die dit ''wel'' kan.

Wat ik zoek is:
Of dit nu in powerpoint kan of niet.
Stel ik geef een presentatie met een beamer. Ik zie op mijn laptopscherm de presentatie en de beamer geeft ook de presentatie, dus een kloon.
Nu heb ik liever dat ik op de beamer de huidige slide te zien krijg en op mijn laptopscherm alvast de volgende, zodat ik weet hoe mijn verhaal verder moet gaan.

antwoorden als, beter voorbereiden etc zoek ik niet. Ik vroeg me alleen af of dit er is en zo ja, hoe en waar.

Shoot me if there is a topic about this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:17

Lightah

Strikes Again

Ik heb dit al vaak gezien bij mensen die met een Apple aan het presenteren waren.

Wellicht dat het ook met het Open office presentatie programma kan.

Eerste google hit gaf dit al:
http://wiki.services.openoffice.org/wiki/Presenter_Screen

[ Voor 23% gewijzigd door Lightah op 03-06-2009 22:23 ]

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Lightah schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 22:20:
Ik heb dit al vaak gezien bij mensen die met een Apple aan het presenteren waren.

Wellicht dat het ook met het Open office presentatie programma kan.

Eerste google hit gaf dit al:
http://wiki.services.openoffice.org/wiki/Presenter_Screen
Ik heb dus ook mensen gezien die aan het presenteren waren en een apple hadden en ik kreeg elke keer het idee dat diegene iets op zijn scherm zag wat wij niet zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:27

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik gebruik het al een met Lotus Symphony (ook een open office kloon) die in de Lotus Notes client zit.. erg handig aangezien je er ook allerlei documenten of (indien offline opgeslagen) websites aan kan koppelen qua referencie en die indien nodig er snel bij kan halen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:17

Lightah

Strikes Again

Zoek ook even op Poweproint presenter view. Dit is volgens mij net zoiets alleen dan voor MS Office powerpoint.

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-06 12:18
Inderdaad, bij Keynote heb je een instelling dat je op je hoofdscherm de huidige, volgende en notities kan zien alsook verstreken en huidige tijd.

Ik vermoed dat deze optie ook wel in MS Powerpoint moet zitten, anders verbaas ik mij heel erg sterk waarom dit programma zo'n groot marktaandeel heeft.

Enige voorwaarde is wel dat het extra scherm je bureaublad al extend, dus werkt niet als het tweede scherm een kloon is van uw bureaublad. (met 2x een startbalk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:27

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Zelfs bij een kloon past Symphony het (tijdelijk) automatisch aan naar een extend, hij zorgt zelfs dat de slides niet vervormt worden door een 16:9/16:10 of andre niet 4:3 resolutie. Als de beamer en het losse scherm/laptop andere verhoudingen heeft. Dat heb ik met powerpoint ook nog niet kunnen vinden.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Lightah schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 22:30:
Zoek ook even op Poweproint presenter view. Dit is volgens mij net zoiets alleen dan voor MS Office powerpoint.
Dit is inderdaad wat ik zocht...

pff, nooit geweten dat ze het zo hadden genoemd. ontzettend bedankt.
Dat er niet meer hierover wordt verteld.. ook niet bij powerpoint tips.

thanks.

kan gesloten worden.
Pagina: 1