Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een vraag over videobewerken met Ulead Videostudio 11.

Vorig jaar heb ik een nieuwe camcorder gekocht, namelijk de Canon HF10:

Afbeeldingslocatie: http://www.topdeals.nl/catalog/images/hf10.jpg

Nu heb ik ondertussen aardig wat videomateriaal geschoten en wil dit gaan bewerken.
Hiervoor gebruik ik Ulead Videostudio 11. Alleen tot mijn frustratie werkt dit vreselijk traag. Ook bij kleine projecten is dit het geval. Ik heb al gekeken naar de prestaties, maar mijn processoren of intern geheugen worden lang niet optimaal benut.

Nu snap ik dat het bewerken van deze HD bestanden (.mts) veel van de computer kan vragen en dat dit niet even soepel hoeft te lopen. Maar zelfs een voorbeeld afspelen in het programma werkt niet.
Mijn computer heb ik vorig jaar aangeschaft en daarbij had ik al rekening gehouden met het videobewerken. Ik zal een aantal specs opnoemen:
  • Moederbord: Asus P5Q-E | 90-MIB4J0-G0EAY00Z
  • Processor: Intel Core 2 Quad Q9550 2 83GHz Boxed | BX80569Q9550
  • Grafische kaart: Sapphire Radeon HD4850 512MB | 11132-11-20R
  • Intern geheugen: Kingston 4GB(2 x 2GB), PC2-6400, DDR2, DIMM 240-pin, 256M X 64,
  • Besturingsssyteem: Microsoft Vista Home Premium, 64-bit, 1pk, DSP OEM DVD, NL | 66I-00796
Dit voldoet ruimschoots aan de minimale systeemeisen van Ulead.
Ik ben best bereid om er bijv. wat meer intern geheugen bij te plaatsen, maar ik heb niet de indruk dat dit gaat helpen.

Wie heeft er tips om het videobewerken wat soepeler te laten draaien op mijn pc?

Alvast bedankt!

Remco

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

1. andere programma proberen die beter mee kan werken
2. media via null video avi streamen (avi server) welke ik altijd doe met MPEG2. Met je camera weet ik niet.
3. omzetten naar andere mediaformaat (maar dat kost veel ruimte)

Blijf niet hangen op 1 merk! Kijk wat meer rond!
Je computer is sterk genoeg, maar programma is andere verhaal: daar moet wel directe support in zitten wil men beter lopen.

Als het goed loopt met b.v. Mediaplayer Classic (via codecpack) dan is er niks mis met je pc. Het is uiteindelijk de programma zelf die het niet goed kan verwerken.

Verwijderd

Je computer voldoet ruimschoots. Daar hoef je echt niets meer in te investeren. Probeer eens je montage software en je te editten materiaal op 2 fysiek gescheiden HDDs te plaatsen en dan te monteren..

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!
Ik ga zelf eens kijken, maar hebben jullie nog suggesties voor goede videobewerking software?

Verwijderd

Zelfde probleem hier met ulead 12 .
Overgstapt op pinnacle 12 , geen enkel probleem meer .
Draai alles weg avchd tot blueray

rob