Toon posts:

Sitecom wl-341 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
ik zit hier bij mijn oom zijn draadloos netwerk werkend te krijgen, hij heeft een wl341 als router.
De pc geeft een probleem dat hij geen netwerk adres krijgt, dit gebeurt alleen als het netwerk is beveiligd is met wep of wpa(2). Iphone kan ook geen netwerk verbinnlding ermee krijgen. Zonder ww lukt dit wel.

Ik heb wel enig verstand van pcs en draadloze netweken, maar dit snap ikniet.
btw ik zit nu op n iphone te werken maar de verbinding is nogal traag, dus verwacht geen snelle replies van mij.

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
die WL-34x range is toch standaard beveiligd met WPA2? Heb vorige week nog een WL-342 geplaatst en daar werkte wifi out of the box. op de onderkant van het apparaatje stond de WPA-PSK. Ingetoetst en gaan met die banaan.

Kortom, restore je router een naar factory defaults en gebruik de wpa key die onderop het routertje staat. Lukt het dan wel, en zonee, krijg je nog meldingen oid? Staan er nog meerdere DHCP servers in je netwerk?

Verwijderd

Topicstarter
Her standaard wachtwoord onderop de router veroorzaakte hetzelfde probleem, het is gewoon een klein thuis netwerkje met een draadloze verbinding voor een computer die op een andere verdieping staat.

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
en komt het signaal wel door? Als je verbinding hebt zonder wachtwoord, wat is dan je signaalsterkte en je signaalkwaliteit? Zit er een usb dongle in, een pci wifikaart of een usb ontvanger met een draad? En wat voor een vloer zit er tussen de verdiepingen? En hoe is de ontvangst met je Iphone op die verdieping? en hoe is de ontvangst van je iphone naast de router?

Misschien kom je met deze vragen een stukje verder. Probeer logisch en stapsgewijs te werken. Dus probeer verbinding te maken met je Iphone als je naast de router staat. Probeer het desnoods met de computer in de line of sight van de router (tis een half uurtje slepen, maargoed, daar is overheen te komen). Zo probeer je stapsgewijs alle mogelijke oorzaken te elimineren

*edit*
en...... bestaat er de mogelijkheid om een kabel te trekken, dat is altijd nog een flink stuk zekerder dan wifi

[ Voor 7% gewijzigd door nielsl op 04-06-2009 20:23 ]