Hallo
Ik heb momenteel een Acer Aspire M5640 met de volgende onderdelen:
Hardware
Ik gebruik bij mijn fotobewerking photoshop CS3, Capture NX en Paintshop Pro.
De vastlopers treden vooral op na een tijd lang bezig te zijn geweest en dan met name bij Capture NX. Nu wil ik een systeem dat stabiel en betrouwbaar is en niet constant vastloopt.
Stabiliteits Testen:
Memtest86 heb ik al laten lopen en dat gaf geen fouten aan, Verder heb ik Prime95 nu lopen en wanneer die klaar is laat ik het weten. (Deze heb ik laten lopen om te testen of het systeem zelf de stress aan kan.)
Mijn vraag bestaat uit 2 onderdelen:
Ik heb momenteel een Acer Aspire M5640 met de volgende onderdelen:
Hardware
- Intel Core 2 Duo E8200
- 3GB DDR2 SDRAM
- Nvidia Geforce 8800GT
- 500GB SATA HDD
- Windows XP SP3 (Vista verwijderd omdat deze nog meer leek vast te lopen..)
- Adobe Photoshop CS3
- Capture NX 2 (Veroorzaakt de meeste vastlopers, gebruik ik ook het meeste)
- Paintshop Pro
Ik gebruik bij mijn fotobewerking photoshop CS3, Capture NX en Paintshop Pro.
De vastlopers treden vooral op na een tijd lang bezig te zijn geweest en dan met name bij Capture NX. Nu wil ik een systeem dat stabiel en betrouwbaar is en niet constant vastloopt.
Stabiliteits Testen:
Memtest86 heb ik al laten lopen en dat gaf geen fouten aan, Verder heb ik Prime95 nu lopen en wanneer die klaar is laat ik het weten. (Deze heb ik laten lopen om te testen of het systeem zelf de stress aan kan.)
Mijn vraag bestaat uit 2 onderdelen:
- Heeft iemand nog tips waar ik naar zou kunnen kijken, over wat de vastlopers veroorzaakt en wat ik eraan kan doen?
- Verder heb ik zelf het idee dat het systeem het niet goed aankan en dat ik beter af ben om zelf een nieuwe mobo/cpu en ram te kopen en zo een stabiel systeem te bouwen, wat is hier jullie mening over? Is het mogelijk dat een Acer Pc bestemd voor normaal thuisgebruik kwalitatief niet voldoende is voor dit soort toepassingen langdurig stabiel te draaien?
Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W