Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

usb apparaten laten processor enorm pieken

Pagina: 1
Acties:

• ElineK
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-10 23:28
mobo asus m2n-cm dvi
proc amd 6000+ 3,1 ghz
geforce 8400 gs 256 mb
3 gb ddr2

Vista en Windows 7 rc

Ik heb al vanaf het begin problemen met mijn usb poorten. Ik heb een usb muis en tobo s510 aangesloten op de backplate. Als ik een externe harde schijf aansluit werkt of de muis of het toetsenbord niet naar behoren.

Als ik de webcam via msn of skype gebruik (usb backplate), met alleen nog tobo en muis op usb, piekt het processor gebruik tot 100%, waardoor alles gedurende 15 seconden vaststaat. In taakbeheer gebruikt msn of skype deze processorcapaciteit. Een logitech en een philips webcam geprobeerd.

Als ik usb tv pen voor dvb-t gebruik, is het normale gebruik nog geen 10%, maar piekt hij ook gedurende 15 seconden tussen de 65 en 80%.

Bij overdracht van usb-stick of fototoestel naar pc merk ik geen vreemde dingen.

Ik heb op een andere schijf Windows 7rc geïnstalleerd, om te bekijken of het probleem dan over was. Het gaat een half uur goed en dan begint het daar ook vreemd te doen. Als het in Vista maar blijft pieken, en ik schakel direct over naar windows 7 met een herstart, is het op Windows 7 ook meteen raak.

Alle actuele drivers geïnstalleerd, webcams ook zonder drivers geprobeerd. Geen virussen en andere ongein te vinden (lijkt mij ook sterk op een schone installatie). Verder werkt de computer naar behoren en is vrij snel.

Drivers voor de usb ook allemaal proberen te updaten, maar er waren geen nieuwere drivers.

Iemand enig idee waar ik het zoeken moet?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Verwijder eens virusscanner en spywarescanner, reboot en testen.

Bios checken?

Kortsluiting in de usb aansluiting, je hebt de achter aansluiting, maar normaal heb je ook een op het moederbord dmv een kabel. Dus gebruik 1 wel en de ander niet(en omwisselen).

Hardware loskoppelen(zoveel mogelijk) en testen of usb gaat weigeren bij aansluiten van externe hd.

Moederbord goed ingebouwd.(kortsluiting, onder spanning ingebouwd).

Externe hd een eigen voeding of trekt hij teveel usb stroom.

[ Voor 6% gewijzigd door jan99999 op 03-06-2009 21:36 ]

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

heb je al eens gekeken welk proces verantwoordelijk is voor die 100 % piek ?

post het eens, dan kunnen we uitzoeken wat dat proces juist doet en waarom het even zo'n piek slaat.
kijk ook eens naar het geheugengebruik want dat piekt soms ook waardoor de pc even sloom wordt

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• ElineK
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-10 23:28
pm1 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 22:04:
heb je al eens gekeken welk proces verantwoordelijk is voor die 100 % piek ?
Het zijn steeds de applicatie's die ik gebruik die de pieken veroorzaken, bij msn is het msn, bij skype is het skype en bij tv kijken via usb tuner is het mediacenter die piekt. Tv kijken via ingebouwde kaart geeft de pieken niet. Bij tv kijken is de piek maximaal 80% en werkt de pc gewoon door, bij msn en skype met gebruik van webcam is de piek 100% en blokkeert de stream.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

ElineK schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 18:02:
[...]

Het zijn steeds de applicatie's die ik gebruik die de pieken veroorzaken, bij msn is het msn, bij skype is het skype en bij tv kijken via usb tuner is het mediacenter die piekt. Tv kijken via ingebouwde kaart geeft de pieken niet. Bij tv kijken is de piek maximaal 80% en werkt de pc gewoon door, bij msn en skype met gebruik van webcam is de piek 100% en blokkeert de stream.
dan kunnen die programma's blijkbaar niet goed overweg met de chipset driver.
Heb je het forum van de hardewarefabrikant al nagekeken of er geen issue's gemeld zijn zoniet zou ik je aanraden om het toch te melden ;) en afwachten op een andere dirver.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.