Toon posts:

Probleem, renderen met Acer aspire m7720 gaat traag...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik een Acer aspire m7720 aangeschaft. Ik werk veel met 3d modelleer programma's (solidworks 3ds max e.d.). Ik wil hier dan vervolgens ook graag mee renderen (2D). Nu dacht ik dat deze computer dat wel vrij rap zou moeten kunnen, niets is minder waar. Ik gebruik de 32 bits versie van bunkspeeds Hypershot 1.7 als renderprogramma.

Ik vraag mij af waarom mijn computer die toch aardig wat rekenkracht moet hebben, niet presteert tijdens het renderen.

Over een niet heel speciaal plaatje, van 1280x720 met lage kwaliteites instellingen, doet hij alsnog een goed half uur.. Het lijkt alsof hij door instellingen gelimiteerd is..

Ik draai het op vista 64 en op windows7 64, beide het zelfde resultaat.

Kan iemand mij vertellen waar het eventueel aan zou kunnen liggen?

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-11-2025
ik zou beginnen met te controleren of je cpu-gebruik wel 100% is tijdens het renderen.

Vimeo, YouTube

Verwijderd

Topicstarter
dat is het

Verwijderd

Geheugengebruik?

Je zegt dat het traag is. Dan vergelijk je toch ten aanzien van aan referentiesysteem dat je reeds gebruikt hebt (en waar het renderen wèl snel ging). Welke hardware was het daar en hoe snel ging het renderen daar? Was het toen ook met dezelfde instellingen?

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2009 00:17 ]

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:11
niet iets met EIST toevallig? of met foute energy instellingen waardoor hij terugclockt? bekijk je CPU/GPU snelheiden met bijv. everest

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:09

Umbrah

The Incredible MapMan

Laat tijdens het renderen eens de CPU-Frequency meter van HWInfo32 in beeld staan, wat stijnovinchi zegt is niet zo dom.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het getest en tijdens het renderen is elke core 100% bezig op 2666 mhz, ofwel de maximum snelheid.

Ik weet niet hoe het met EIST zit of eigenlijk wat het doet, maar daar is mij niks opgevallen..

Het geen dat me wel opviel was dat zowel mijn normale als virtuele geheugen heel laag beginnen en heel geleidelijk opklimmen.

Een ander ding dat me opviel was dat (ik heb hier niet echt verstand van dus ik weet niet of het er iets mee te maken heeft) het aantal threats op 19 staat en blijft terwijl ik aan het aan het renderen ben. Dit lijkt mij niet zo veel voor dat alle cpu's zich er mee bezig houden..

Om op een eerdere vraag terug te komen, mijn referentie is een quadcore computer (ik weet niet precies de specs) waar ik plaatjes van aanzienlijk hogere kwaliteit sneller heb gerenderd.
Pagina: 1