Toon posts:

Sony KDL 32W5500 afstemmen digitale kanalen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Ben in het bezit van de sony KDL 32W5500.
Heb een probleem bij het digitaal ontvangen. Ik heb de digitale setup via instellingen gevolgd.
De kanalen zijn geselecteerd door de tv, de elektronische programma gids wordt geladen(je kunt alle programma's zien en wat er op is), echter ik kan maar 2 zenders echt zien. Hij (de TV) registreert de zenders wel, hij geeft tekstueel aan wat er op is, echter het beeld blijft zwart.

De kanalen kan ik wel, met behulp van de settopbox afstandsbediening, via de AV2 aansluiting zien. Maar leuker is natuurlijk via de mogelijkheden die de tv biedt/zou moeten bieden.

Waar gaat het mis?

Met vriendelijke groet,

Spanhuls >:)

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-02 18:32
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:21:
Beste lezers,

Ben in het bezit van de sony KDL 32W5500.
Heb een probleem bij het digitaal ontvangen. Ik heb de digitale setup via instellingen gevolgd.
De kanalen zijn geselecteerd door de tv, de elektronische programma gids wordt geladen(je kunt alle programma's zien en wat er op is), echter ik kan maar 2 zenders echt zien. Hij (de TV) registreert de zenders wel, hij geeft tekstueel aan wat er op is, echter het beeld blijft zwart.

De kanalen kan ik wel, met behulp van de settopbox afstandsbediening, via de AV2 aansluiting zien. Maar leuker is natuurlijk via de mogelijkheden die de tv biedt/zou moeten bieden.

Waar gaat het mis?

Met vriendelijke groet,

Spanhuls >:)
Welke provider?
Zit de alphacrypt in de tv?
Handleiding waarschijnlijk nog in het plastic?

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:47
Los van het feit dat hier waarschijnlijk geen nieuw topic voor nodig was geweest, doet je TV precies wat mijn 32W5500 ook doet, zonder alphacrypt en smartcard, dus daar zit ergens je probleem. Meer is er op dit moment niet te zeggen.

Als ik je post zo lees vrees ik echter dat je geen flauw benul hebt dat je niet zonder meer de ingebouwde DVB-C tuner kan gebruiken (slechts een constatering, niet beledigend bedoeld). Als dat het geval is, raad ik je aan om eens wat andere topics te lezen hier. Om kort te gaan kan ik je zeggen dat je de ingebouwde digitale tuner niet zomaar gebruiken, je hebt daar nog een Conditional Access Module voor nodig. (kijk ook eens op http://www.digitalekabeltelevisie.nl)

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:15
Inderdaad geven even wat meer info

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Verwijderd

Topicstarter
>:) Beste L,

Ik heb mijn samsung setopbox er op aangesloten, provider is Ziggo.
Van de CAM maak ik geen gebruik.
Ik vindt die 115 euro veel geld voor iets waar je niet zeker van bent of het werkt.
Daartussen heb ik nog een dvd recorder aangesloten. Lijkt mij dat deze weinig invloed heeft op...

Naar mijn idee zou ik toch met deze televisie, met de setopbox, gewoon af moeten kunnen stemmen op digitale televisie zonder gebruik te kunnen maken van de afstandsbediening van de setopbox (die dan via het AV kanaal loopt). Vooral omdat de EPG gewoon geladen wordt indien je afstemt op digitale televisie van deze TV. Alle info is zichtbaar behalve beeld.
Of ik maak nogsteeds een denkfout.

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:40:
Of ik maak nogsteeds een denkfout.
Ja. De meeste digitale kanalen in het signaal dat bij jouw TV aankomt zijn voorzien van encryptie en het is de taak van een Conditional Access Module (CAM) in combinatie met de smartcard om die encryptie te verwijderen van het kanaal dat je wil gaan bekijken als je daartoe gerechtigd bent. Zonder CAM en smartcard in de TV kan de TV het beeld en geluid van het te bekijken kanaal dus niet weergeven.

Een via SCART of HDMI aangesloten losse ontvanger verandert verder niets aan het signaal dat via de COAX kabel bij jouw TV aankomt. Zonder CAM en smartcard in je TV zal je dus via de losse ontvanger kanalen moeten kiezen.

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:47
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:40:
Vooral omdat de EPG gewoon geladen wordt indien je afstemt op digitale televisie van deze TV. Alle info is zichtbaar behalve beeld.
Nog even voor de duidelijkheid: de kanalen en gegevens die je wél ziet wanneer je de tv op "digital" zet, komen van de televisie zelf (de interne digitale tuner), niet van de set-top-box die je aangesloten hebt. Het is ook die tuner die begrensd is in mogelijkheden zolang je geen CAM gebruikt.
Wat jij wil, met één apparaat en afstandbediening werken, is nou precies de reden waarom die interne tuner en de CAM's er zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hij is gevallen, het kwartje.
Bedankt!
Pagina: 1