Verwijderd

Topicstarter
Ik de HTPC van de november editie van de best-buy guides en heb problemen met het afspelen van HD content opgenomen met de camcorder: deMTS files draaien niet lekker: hele slechte kwaliteit met veel strepen. CPU draait overigens geen 100%. :?
1. is iemand bekend met deze problemen en heeft wellicht wat achtergrond info?
2. is dit oplossen met een sneller (intel) CPU? welke?
3. of moet ik maar 130 euro investeren en de HTPC Mobo + CPU kopen van de best buy guide van mei?

Ik wil die mts file echt goed kunnen afspelen >:) , dus linksom of rechtsom moet er wat gebeuren.
Wie kan me helpen?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:29

Umbrah

The Incredible MapMan

Problemen met video afspelen is vaak een verzamel probleem, en ik moet zeggen dat ik helaas niet echt genoeg info heb om echt te zeggen: dit is je probleem. Wel kan ik zeggen: die HTPC heeft méér dan genoeg kracht om zelfs zonder hardware versnelling Full-HD (1080P) met non-standaard bitrates/hoge keyframes af te spelen.

Zo te zien is het formaat film wat in de MTS containers zit vaak AVCHD; is dat ook in dit geval zo? In dat geval is het meestal gewoon H264 video (Wikipedia: AVCHD; in dat geval is het een kwestie van de juiste Codec/tool om het af te spelen; CoreAVC is een erg effectieve decoder. Sommige CODEC-packs doen ook wel een erg nette taak, het ffdshow-direct show filter is ook wel aardig.

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk: het zijn idd MTS files met AVCHD met H264 video.
Collega van mij heeft een laptop (Lenovo T400 Intel Core(tm)2 Duo CPU P9500 @2.53GHz 3GBRAM) en daar draait het goed op, vandaar mijn CPU verdenkingen.

Huidige Codec is FFDshow en heb het al middels CCCP en K-Lite codec pacs geinstalleerd. Nu heb ik Satsuki decocerpack vanwege goede UI, maar dat is ook weer FFDshow.
Mijn GPU is NVIDIA GeForce 9300 dus dat zou ook goed moeten zijn.

Wellicht dat ik CoreAVC codec even ga proberen. Ik laat nog wel even weten of er verschil is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2009 13:26 ]

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

De PC die je nu hebt is (veel) beter dan de nieuwe. Gebruik anders een decoder die PureVideo gebruikt.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Topicstarter
Welke codecs raad je dan aan?
heb overigens CoreAVC geprobeerd, maar dat geeft weining verandering.

Blijf het heel vreemd vinden dat mijn systeem kennelijk krachtig genoeg is maar het toch niet goed afspeeld, terwijl een IBM laptopje (zie boven) het wel kan, gewoon met FFDshow.

Redelijk bizar. |:(