Toon posts:

PC Begint te blazen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.599 views

Verwijderd

Topicstarter
Mijn 2e probleem al vandaag :p
Ik heb vandaag nieuwe voeding gekocht, nu kan ik eindelijk mijn nieuwe videokaart gebruiken (GeForce 9600), maar er is 1 probleem. Als ik een game speel, begint mijn computer na ~10 min. opeens heel hard te blazen. Word er iets te warm, of is mijn koeling niet goed?

Greetz

• PieterO
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-03 19:07
waarschijnlijk is je koeling niet goed genoeg of heb je geen goede airflow ofzo en wordt je pc daarom idd te warm heb je al uitgezocht welke van je onderdelen zo hard staat te blazen? cpu / gpu / voeding.?

Verwijderd

Topicstarter
Het is zeg maar de koeling op m'n moederbord die keihard begint te blazen.

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:43

HugoBoss1985

Xenotech

Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 19:11:
Het is zeg maar de koeling op m'n moederbord die keihard begint te blazen.
Daar kunnen we nog niet veel mee, kun je iets duidelijker zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet alleen dat als ik een game opstart en voor ~10 min. speel, dat hij hard begint te blazen, ook echt een kutgeluid. Toen ik ging kijken zag ik dat die koeler op het moederbord dus harder aan het blazen was. Meer kan ik eigenlijk niet vertellen. Ik hoop alleen niet dat ik een nieuwe koeling moet kopen :p

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Koeler op het moederbord als in de processor koeler? Want dan kan het zijn dat die het idd te warm krijgt en een kut geluid gaat produceren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-04 20:21
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 19:18:
Ik weet alleen dat als ik een game opstart en voor ~10 min. speel, dat hij hard begint te blazen, ook echt een kutgeluid. Toen ik ging kijken zag ik dat die koeler op het moederbord dus harder aan het blazen was. Meer kan ik eigenlijk niet vertellen. Ik hoop alleen niet dat ik een nieuwe koeling moet kopen :p
Je hebt in elk geval meer koeling nodig. Ik neem aan dat je bedoelt dat de processor fan harder begint te draaien als je je PC belast door, bijvoorbeeld, te gamen.
De kans is vrij groot dat de ventilatie in de kast niet voldoende is. De processor fan gaat dan op volle toeren draaien om te proberen de processor te koelen.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:48

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Je zou even kunnen kijken of alles vol stof zit. Zo ja, voorzichtig schoonmaken met een kwastje of wat dan ook. Als er stof op zit kan de warmte niet goed weg en komt er weinig koele lucht binnen en dan gaat bij idd blazen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dan best klote, kost me weer geld :p
Heb de laatste tijd wel wat uit gegeven aan me pc ...

Verwijderd

Topicstarter
Zou iemand mij een goede koeling kunnen aanraden?
Is deze goed bijv,? http://www.conrad-electro...aign=speurders&cpfid=4917

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2009 20:18 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Tot nu toe weet alleen jij welke socket je hebt, en welke CPU.

Check google es op
code:
1
$socket cooler roundup

en je weet snel wat er zoal aan interessants te vinden is zou ik zeggen :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-11-2025
Is het niet de north-bridge koeler (40mm koelertje) die herrie begint te maken, doet ie bij mij nl. ook als ik de pc opstart, geluid verdwijnt pas als fancontrol is opgestart en de koeler langzamer draait.

• willymichiels
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-03-2025

willymichiels

Le Baron

Probeer is nieuwe koelpasta. wel eerst goed de oude verwijderen. heb ik ook gedaan en gemiddelde temp. van de cpu ligt nu een stuk lager.

Verwijderd

Topicstarter
sorry, die dingen ken ik niet. :p
Morgen ga ik gewoon die koeler halen : http://www1.conrad.nl/scr...&~cookies=1&scrwidth=1440

En ik hoop dat die goed genoeg is.

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-03 22:26
Pfff... een cpu fan gaat idd harder draaien als de pc wat meer te doen krijgt (en dus warmer word). Controleer je temperatuur eens met speedfan ofzo, als deze niet boven de 60 graden komt is er niets aan de hand.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je je niet wilt inlezen, niets doet met tips van anderen en dan lukraak iets gaat kopen (waarbij de link ook nog eens niet werkt), heeft een topic weinig zin.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.