Verticaal accordeon menu

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 08:47
Ik hoop dat hier iemand me kan helpen. Ik heb namelijk her en der op het internet gezocht maar kan niet precies vinden wat ik zoek.

Wat zoek ik?

Ik ben op zoek naar een menu voor de website van onze Stichting voor Jeugdwerk. Ik heb inmiddels genoeg voorbeelden van menu's gezien, maar kan nu dus niet vinden wat ik graag zou willen gebruiken.

Ik zou graag een verticaal menu hebben wat automatisch (als je er met je muis over gaat) verticaal uitklapt, een zogenaamd accordeon-menu. Maar daarbij moet het zo zijn dat in het submenu wat uitklapt je wederom een sub-submenu kunt krijgen (dus eigenlijk 3 levels) EN daarbij moet het zo zijn dat de totale hoogte van het complete menu een vaste hoogte toegewezen kan krijgen.

Oftewel, het menu mag bijvoorbeeld nooit langer worden dan 500 pixels hoog. In die 500 pixels moet het menu dus verticaal uitklappen en dat dan ook nog in 3 levels. Elke keer als je een submenu kiest, moet het submenu wat je daarvoor had gekozen dus weer inklappen.

Ten eerste hoop ik dat ik duidelijk heb kunnen maken waarnaar ik op zoek ben, ten tweede hoop ik dat zo'n menu eigenlijk wel bestaat, en ten derde hoop ik hier iemand te vinden die me de weg naar zo'n menu kan wijzen.

Alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JefSnare
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2020
Je zou dit kunnen realiseren met onMousover op divjes.
Het handigste is hierbij een functie maken met javascript en die uitvoeren als de muis op een DIV komt. Wel lastig zijn de 3 niveau's die waarschijnlijk moeten expanden bij een eerste muisover?

Twitter Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Tuurlijk bestaat zo`n menu. Alleen als je het in jouw website wilt hangen zonder moeite kan je het beste even een webontwikkelburo aanspreken. Dat scheelt waarschijnlijk een heleboel gezeur en gepruts als je daar zelf niets vanaf weet of wilt weten te lezen aan je lap tekst.

Anders zou ik gewoon een normaal lijstje in lijstje menu maken zonder poeha. En als je dan wat meer kennis hebt ermee spelen.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Sorry; Waar vind ik...?-topics doen we hier niet aan ;) In de Devschuur hebben we het over zélf maken.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.