Momenteel ben ik bezig met een klein project wat inhoud: een webshop bouwen. Dit om even weer in de PHP te komen
.
Nu blijf ik een beetje haken bij het winkelwagentje, hieronder even een PSD'tje hoe dit zou moeten verlopen;
Dus even kort samengevat ben ik op zoek hoe ik moet controleren of een item in de winkelwagen bestaat en zo ja ik het aantal van deze moet gaan ophogen.
Als je eenmaal in de PHP zit, kom je er amper meer uit
Nu blijf ik een beetje haken bij het winkelwagentje, hieronder even een PSD'tje hoe dit zou moeten verlopen;
- Item wordt besteld
- Item wordt in SESSION ARRAY weggezet
- Controle of item al bestaat, zo ja tel het totale aantal ervan, zo nee ga verder
- Zet het item in de winkelwagen
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
| $delaant=$_GET[delaant]; $delid=$_GET[delid]; if($delaant && $delid){ unset($_SESSION[$delaant]); unset($_SESSION[$delid]); session_destroy('wwtellerart'); } if (!isset($_SESSION['ingelogd']) || $_SESSION['ingelogd'] !== true){ print ''; } else{ if($_SESSION['wwtellerart']){ echo '<h3 class="titel"> Winkelwagen</h3><br>'; } $teller2=0; $totaal = ""; $domain = $_SERVER['HTTP_HOST']; $path = $_SERVER['SCRIPT_NAME']; $queryString = $_SERVER['QUERY_STRING']; $url = "http://" . $domain . $path . "?" . $queryString; for($teller1=0; $teller1<$_SESSION['wwtellerart']; $teller1++){ $telaantal='aantal'.$teller1; $telid='id'.$teller1; $aantal=$_SESSION[$telaantal]; $idart=$_SESSION[$telid]; $sql=mysql_query("SELECT * FROM producten WHERE p_id='$idart'"); $rij=mysql_fetch_array($sql); if($rij>0){ print '<p class="gewonetekst">'; print $aantal.' '.'x '; print $rij[1].'<br>'; print 'Subtotaal: € '.$tot1 = $rij[p_prijs] *= $aantal; print '<br><a href="'.$url.'&delaant='.$telaantal.'&delid='.$telid.'" target="_self" class="leesmeer">VERWIJDER</a><br>'; $tyr = $totaal += $tot1; } } if($tyr == 0){ print ' '; } else{ print '<br><p class="gewonetekst"><b>Totaalprijs: € '.$tyr.'</b></p>'; } } |
Dus even kort samengevat ben ik op zoek hoe ik moet controleren of een item in de winkelwagen bestaat en zo ja ik het aantal van deze moet gaan ophogen.
Als je eenmaal in de PHP zit, kom je er amper meer uit