[W2k8 TS] Credential Manager voor onthouden wachtwoorden?

Pagina: 1
Acties:

• knifto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-01 11:00
Beste lezer,

Ik ben op zoek naar een programma / GPO / Manier, om gebruikersnamen en wachtwoorden automatisch in te laten vullen in Internet Explorer op een bepaalde website.

Ik heb een viertal Terminal Server Accounts die moeten inloggen op een bepaalde website, echter mogen de gebruikers niet zien wat het wachtwoord is, en de gebruikersnaam onthouden is ook lastig.

Ik heb al zitten spelen met wachtwoorden onthouden in internet explorer 8, echter werkt deze samen met het auto-aanvullen systeem, wat betekent dat de gebruikersnaam (en dus ook het wachtwoord) pas worden ingevuld zodra de eerste letter van de gebruikersnaam is ingetypt.

Ook heb ik geprobeerd om met registersleutels via de GPO het e.e.a. aan te passen maar dit had ook weinig succes.

Tenslotte heb ik het programma Roboform gedownload en uitgeprobeerd, maar deze is niet ver genoeg dicht te timmeren in onze omgeving en laat ook een grote toolbar achter in IE.

Iemand een idee? (Schopje in de goede richting mag ook :) )

[ Voor 0% gewijzigd door knifto op 03-06-2009 16:30 . Reden: typo ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Iets met cookies doen ? ik weet niet hoe dat in ze werk gaat bij een TS server maar als je bepaalde cookies kan toevoegen aan de accounts dat je dan ook zo zou kunnen je authenticatie kunnen doen.
En hoe zit het met die Webapps is het een eigen brouwsel/gebouwd in opdracht van..... of is het meer van een bepaald product dat jullie afnemem bij een groter bedrijf.... want anders zou je iets kunnen doen met lokale certificaten.....

• knifto
LuckyY schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 18:15:
Iets met cookies doen ? ik weet niet hoe dat in ze werk gaat bij een TS server maar als je bepaalde cookies kan toevoegen aan de accounts dat je dan ook zo zou kunnen je authenticatie kunnen doen.
En hoe zit het met die Webapps is het een eigen brouwsel/gebouwd in opdracht van..... of is het meer van een bepaald product dat jullie afnemem bij een groter bedrijf.... want anders zou je iets kunnen doen met lokale certificaten.....
probleem met cookies is volgens mij dat de website reeds een cookie gebruikt die waardes bevat die dynamisch zijn, lastig na te maken denk ik. Het is een website met een portal erop, van een extern bedrijf en dus niet aan te passen door gebruik met certificaten, helaas.

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-02 12:46

BFS

Rude awakening

Citrix Password Manager gebruiken?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• knifto
BFS schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:00:
Citrix Password Manager gebruiken?
Dit is een pure Microsoft Terminal Services omgeving, we gebruiken dus geen citrix!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:14

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ja en? De Citrix Password manager is een op zich staand produkt van Citrix. Je hebt daar geen Citrix Xenapp of iets dergelijks voor nodig.. Al denk ik wel dat de CPM behoorlijk overkill is... ;)

Waarom mogen de gebruikers eigenlijk niet het wachtwoord inzien? Het technisch op een nette manier dichttimmeren van zoiets gaat lastig worden (ik neem aan dat je geen 3rd-party freeware achtige rommel wilt installeren op je terminal servers). Ik zou het dan ook meer gaan zoeken in een niet-technische oplossing. Is het geen optie om extra accounts voor die website aan te vragen, waarvan de gebruikers wel de wachtwoorden mogen zien?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• knifto
Question Mark schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 14:25:
Ja en? De Citrix Password manager is een op zich staand produkt van Citrix. Je hebt daar geen Citrix Xenapp of iets dergelijks voor nodig.. Al denk ik wel dat de CPM behoorlijk overkill is... ;)

Waarom mogen de gebruikers eigenlijk niet het wachtwoord inzien? Het technisch op een nette manier dichttimmeren van zoiets gaat lastig worden (ik neem aan dat je geen 3rd-party freeware achtige rommel wilt installeren op je terminal servers). Ik zou het dan ook meer gaan zoeken in een niet-technische oplossing. Is het geen optie om extra accounts voor die website aan te vragen, waarvan de gebruikers wel de wachtwoorden mogen zien?
Ik wist niet dat het een op zichzelfstaand product is, echter kan ik nergens prijzen van dit product vinden, de gebruikers mogen het wachtwoord niet inzien omdat de beheerder dan bang is dat deze bijv. wordt gewijzigd en niemand meer gebruik kan maken van deze kennisportal. freewarepakketten heb ik al naar gekeken, inmiddel Keepass, roboform en nog een paar pakketjes maar kunnen niet voldoende beveiligd worden tegen de gebruikers. Extra accounts op de website is geen oplossing, daar het verloop in deze organisatie enorm is 300 a 400 nieuwe en afgemelde gebruikers per jaar.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Is het een form waarin de users authenticeren of kunnen ze (ook) via HTTP authenticatie iets doen? In het geval van het laatste zou je met 'cmdkey' kunnen kijken of je de credentials van te voren kan invoeren.

Als het form-based is, dan gaat dat iig niet werken vziw :)

• knifto
Na veel zoeken is het eindelijk gelukt.

De credentials werden opgeslagen in een cookie, dmv van een logoff script laat ik alle cookies verwijderen behalve diegene die ik nodig heb. Bedankt allen voor het meedenken.
Pagina: 1