Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dames en heren.
PROBLEMEN bij de Sims!
http://www.azerty.nl/wink...2349]=1&product[192772]=1
Die computer aangeschaft speciaal voor De Sims 3, maar ergens mid-game, valt hij uit, gaat rechtstreeks naar Windows, zonder enige foutmelding.
Als dat dan is gebeurt, en ik start de De Sims 3 opnieuw op, gaat het op precies dezelfde manier fout, maar dan al bij het kiezen van Sunset Valley.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

De sims 3 komt morgen toch pas uit? In dat geval heb jij waarschijnlijk een "gelekte" versie en ligt het daar aan. Koop het spel morgen in de winkel.

Als ik het fout heb, en het spel al wel te koop is, herinstalleer het spel en update je computer.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-09 00:16
Herinstalleren ?
Uitvoeren als admin ? (Of hoe noemt dat in Vista ?)

[ Voor 68% gewijzigd door Kosty op 03-06-2009 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de legale versie in de winkel gekocht vandaag.
Ook heb ik de pc opnieuw geinstalleerd (inclusief windows, chipset drivers, videokaartdrivers) EN Sims 3 opnieuw geinstalleerd. Maar het probleem blijft zich voordoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Staat er iets in de evetlog vermeld waardoor dit eventueel wordt veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh, nog even te melden: Heb niet Windows Vista 64 erop staan, maar Win XP 32.
Zonde van die 4 GB ik weet het, maar 64 bit nog net iets te veel problemen naar mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The_Ghost16 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:31:
Staat er iets in de evetlog vermeld waardoor dit eventueel wordt veroorzaakt?
Waar vind ik dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:59
En is dit een 64 bits versie van Vista of een 32 bits versie?
Sneaky post toegevoegd :o

[ Voor 21% gewijzigd door JanW op 03-06-2009 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JanW schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:32:
En is dit een 64 bits versie van Vista of een 32 bits versie?
De aangegeven Vista is 64 bits, maar heb op het moment Win XP 32 bits installed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:44

Umbrah

The Incredible MapMan

Ten eerste is je winkelmandje link niet geldig, probeer eens met de
code:
1
[url=webpagina]tekst van de link[/url]

tags te werken. Tevens raad ik je aan dit eens door te nemen:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Heb je al eens met EA gebeld? Die mensen worden er voor betaald om dingen die specifiek aan het spel liggen te verhelpen.

Verder is WinVista 64 helemaal niet problemen, sterker nog: ik durf te wedden dat het zelfs beter gaat draaien op een nieuwe PC, zeker als je nagaat dat drivers geen probleem zijn tegenwoordig. XP drivers vinden daarintegen wordt steeds lastiger, en het OS is iets lastiger te troubleshooten.

[ Voor 27% gewijzigd door Umbrah op 03-06-2009 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik herken je probleem en loop precies tegen het zelfde aan.
Het probleem zit ergens met directx, zover heb ik het probleem al terug weten te localiseren.

Ik ben er bang voor dat er een patch van EA zijn kant moet komen, heb namelijk ook al support van hun gemailt.

Wat je kunt proberen is direct x updaten (http://www.microsoft.com/...6652CD92A3&displaylang=en) maar ik twijfel of dit helpt, aangezien ik dit ook al geprobeerd heb.

*edit* Heb even je systeem bekeken en onze videokaarten zijn het zelfde, begint er op te lijken dat de drivers van ATI brak zijn met de sims 3.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2009 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 09:59
Is je PC helemaal up to date? Dus de laatste updates en service packs geinstalleerd? Ook de laatste versie van DirectX erop staan? DirectX update kan je hier vandaan downloaden.
Zorg ook dat je de laatste drivers van je videokaart erop hebt staan en je geluidskaart, dit zou het aantal crashes tot een minimum moeten beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 22:46
Probeer de sims eens aan de 'Debugging tools for Windows' te attachen en zie eens waar het misgaat.
Google en ze zijn te downloaden van de MS site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JanW schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:36:
Is je PC helemaal up to date? Dus de laatste updates en service packs geinstalleerd? Ook de laatste versie van DirectX erop staan? DirectX update kan je hier vandaan downloaden.
Zorg ook dat je de laatste drivers van je videokaart erop hebt staan en je geluidskaart, dit zou het aantal crashes tot een minimum moeten beperken.
Ik heb de drivers van bijgeleverde CD's gebruikt.
Nu even de nieuwste versie van DirectX, eventuele chipset en videokaart downloaden.
Kijken of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat ik op die computer geen internet heb, dus zit nu bij een flatgenoot problemen op te zoeken.
Kan ik die "Debugging Tools for Windows" gebruiken zonder internet?
En zoja, hoe koppel ik dat aan Sims 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 18:07

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik had ergens gelezen, weet niet meer waar, dat het installeren van de laatste .net framework mogelijk een oplossing bied. Ik heb het overigens niet getest.

Ik heb overigens dezelfde problemen, wel een illegale versie, toen ik 2 weken terug Sims 3 even probeerde. Inn de Final zit dat probleem nog steeds blijkbaar.

[ Voor 44% gewijzigd door Zeror op 03-06-2009 16:45 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:34:
Verder is WinVista 64 helemaal niet problemen, sterker nog: ik durf te wedden dat het zelfs beter gaat draaien op een nieuwe PC, zeker als je nagaat dat drivers geen probleem zijn tegenwoordig. XP drivers vinden daarintegen wordt steeds lastiger, en het OS is iets lastiger te troubleshooten.
Kreeg toch opvallend veel blue screens met vista 64, en vooralsnog 0 met XP
Vista 64 wordt vast geweldig, zodra alles er compatible voor is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Laatst online: 12:27
Het feit dat jij Blue Screens krijgt onder Windows Vista X64 geeft eigenlijk al aan dat er gewoon iets niet goed zit in je computer. Vista X64 is inmiddels zo volwassen als het kan maar en het is ook niet zonder reden dat grote merken als HP een aantal gewone basis consumentencomputers al uitrust met een 64-bits versie van Windows Vista. (voorbeeld is de HP Compaq CQ5020NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:45:
[...]

Kreeg toch opvallend veel blue screens met vista 64, en vooralsnog 0 met XP
Vista 64 wordt vast geweldig, zodra alles er compatible voor is
Dat wou ik horen, ik gok zo dat je geheugen niet helemaal 100% is, je zegt zelf dat je 4GB hebt (de rest van de PC weten we nog niks van, ik ga er dus van uit dat je een GeForce 4 TI 4200 64MB hebt in een Pentium 4 Wilammette 1.6GHz socket 423), die 64 bit versie kan dat gebruiken; hij crashed: een van je DIMM's is mogelijk gaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Dat geheugen is nogal... zwaar, niet alleen qua snelheid, maar ook qua stroom vereisten:
Kingston HyperX - Geheugen - 8 GB ( 4 x 2 GB ) - DIMM 240-pins - DDR2 - 800 MHz / PC2-6400 - CL4 - 2.1 V -
Zet die 2.1 volt eens handmatig, en neem de andere instellingen ook over van de geheugenspecs. Verder zal ik niet zeggen dat het fout is, maar 4 DIMM's, ondanks dat het een matched setje is, kan, zeker bij de p45 op hoge snelheden, soms wel eens problemen geven bij deze groottes. Probeer het anders eens met slechts twee DIMM's, je gebruikt ze toch niet.

Het feit dat je zeker met deze moderne hardware fouten krijgt in Vista-64, maar niet in een 32-bit OS, doet mij serieus twijfels hebben over je geheugen, loop echt die eerder aangekaarte troubleshooter eens door (nogmaals: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter), en laat memtest86 wat daar werd aangegeven eens een nachtje draaien.

Verder: je voeding is met 450W zeker geen krachtpatser, al helemaal met deze grafische kaart. Het is te overwegen om eens te kijken hoeveel er aan één van de 12V rails hangt, en desnoods de verdeling wat beter te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Neem Het algemeen beleid #topicplaatsen nog eens door, en probeer het probleem op te lossen aan de hand van SPV FAQ. Dit beleid en de troubleshooter zijn er niet voor niets: Veel problemen zijn héél erg lastig om met beperkte info via een forum te verhelpen, zeker wanneer jij nog maar weinig gedaan hebt en misschien wel iets kleins maar triviaals vergeten bent bij je nieuwe PC.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.