Toon posts:

Group Policies, LSDO en DNS

Pagina: 1
Acties:
  • 363 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoT,

Ik heb paar vragen over Group Policies en DNS. En hopelijk kan iemand deze beantworden:

- Als je Block Policy Inheritance op Domein niveau toepast, wordt die ook op Site en OU-niveau toegepast?
- Als je No Override op site-niveau toepast, wordt het ook bij domein en site-niveau gedaan? of andersom?
- Heeft het zin om een policy op Domein-niveau te doen?
- Waarvoor/waarom zou je No Override gebruiken?
- Wat heeft Block Policy Inheritance en No Override samen met elkaar?

DNS:

- Wat doet SOA record?
- En waarvoor is de serrienummer bedoeld die in SOA-record zit?
- Wat voor poort heeft zone transfer? TCP of UDP?
- Waaneer weet Secundary DNS-server of er wijzigingen zijn bij Primary DNS-server?

Groetjes

• mvdster
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-01 13:57
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:17:
Beste GoT,

Ik heb paar vragen over Group Policies en DNS. En hopelijk kan iemand deze beantworden:

- Als je Block Policy Inheritance op Domein niveau toepast, wordt die ook op Site en OU-niveau toegepast?
- Als je No Override op site-niveau toepast, wordt het ook bij domein en site-niveau gedaan? of andersom?
- Heeft het zin om een policy op Domein-niveau te doen?
- Waarvoor/waarom zou je No Override gebruiken?
- Wat heeft Block Policy Inheritance en No Override samen met elkaar?

DNS:

- Wat doet SOA record?
- En waarvoor is de serrienummer bedoeld die in SOA-record zit?
- Wat voor poort heeft zone transfer? TCP of UDP?
- Waaneer weet Secundary DNS-server of er wijzigingen zijn bij Primary DNS-server?

Groetjes
Heb je zelf uberhaupt gezocht? Over DNS is genoeg info te vinden hoor:
http://www.dummies.com/st...4516833,navId-322456.html

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:14

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarvoor wil je dit weten? Het klinkt nl. een beetje als een gewone huiswerkvraag...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 07:52:
Waarvoor wil je dit weten? Het klinkt nl. een beetje als een gewone huiswerkvraag...
Wat maakt het uit waarvoor ik het wilt weten? Als je antwoorden weet graag dan antworden

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:14

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik weet de antwoorden wel, maar het is (zonder belerend over te komen) op GOT nog altijd de bedoeling dat je in ieder geval aangeeft wat je zelf geprobeerd hebt. Zeker in het subforum PNS.

Ik kan me niet voorstellen dat je met een simpele zoektocht op Google niet kunt achterhalen wat bijvoorbeeld een SOA record is. De eerste hit met Google met de termen "soa record DNS" levert een hit naar een MS Technet pagina op, waarin letterlijk staat:
The first resource record in any Domain Name System (DNS) Zone file should be a Start of Authority (SOA) resource record. The SOA resource record indicates that this DNS name server is the best source of information for the data within this DNS domain
Ook je andere vragen zijn gewoon simpel te vinden met behulp van de juiste zoekmachines.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-02 21:20

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:57:
[...]

Wat maakt het uit waarvoor ik het wilt weten? Als je antwoorden weet graag dan antworden
Doei :w Met zo'n instelling kom je hier niet zover.

Google weet alle antwoorden, je moet alleen de juiste vraag stellen. PNS is niet bedoeld voor huiswerkvragen, en het niveau van wat je vraagt is zeg maar vrij basic.

Als je exact wilt weten hoe het werkt, dan zoek je maar een paar whitepapers op bij Microsoft.com

Verder zijn het gewoon duidelijk vragen die je moet inleveren, en als wij het e voorkauwen, dan leer je er niets van. Dus zoekt, en gij zult vinden..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.