Switch en wireless router aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
De klussen in mijn nieuwbouwwoning is bijna klaar, dus wordt tijd dat ik de bekabeling enzo onder de loep moet gaan nemen.

Ik heb in elke kamer coax en utp getrokken. Dit zijn er in totaal 6 kamers incl de woonkamer. Waarschijnlijk worden ze nooit allemaal gebruikt, maar de loze leidingen liggen er toch, dus waarom niet?

Heb zojuist internet besteld van UPC, ik wil een switch aanschaffen http://www.4allclients.nl...tion=4&id=322189&langID=2, deze komt in de meterkast en verdeelt de lijn naar alle 6 de kamers. Maar ik wil mijn wireless router op de 1e verdieping zetten, ivm beter bereik rondom het hele huis. Kan ik deze probleemloos met de switch ertussen boven aansluiten?
Is er nog kans dat de router niet goed zal werken met de switch? Ik heb nog een oude 4poorts US Robotics http://www.usr-emea.com/s...te.asp?loc=bene&prod=9111. Had deze meerdere poorten, dan zet ik die gelijk in de meterkast.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja dat kan. Wel even als accespoint configureren voor het gemak.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:34

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Kan ik deze probleemloos met de switch ertussen boven aansluiten?
Is er nog kans dat de router niet goed zal werken met de switch?
Dat zal waarschijnlijk gewoon prima werken.

/te laat :'(

[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 03-06-2009 15:20 ]

Alles kan stuk.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Ik dacht dat upc bridge modems leverde...
Dat zou betekenen dat je de router in de meterkast moet hangen, en daarachter je pc's pas.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 03-06-2009 15:21 ]

• 330d
job schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:21:
Dat zou betekenen dat je de router in de meterkast moet hangen, en daarachter je pc's pas.
Ah... dat kan niet nee. Verdomme, dus wirelessrouter direct achter modem en dan pas de switch. Nou ook goed, heb ik genoeg aan een 4poorts switch :)

• remco_k

remco_k

job schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:21:
Wat is er mis met het UPC modem in de meterkast, samen met de nieuwe switch en de losse accespoint boven dan?

[ Voor 0% gewijzigd door remco_k op 03-06-2009 16:00 . Reden: typo ]

Alles kan stuk.

• 330d
Werkt niet, omdat de upc modem maar 1 ip vrijgeeft. De router moet direct achter de modem.
Tenminste, dat was het antwoord van google.

• remco_k

remco_k

330d schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:58:
Werkt niet, omdat de upc modem maar 1 ip vrijgeeft. De router moet direct achter de modem.
Tenminste, dat was het antwoord van google.
Oja, tuurlijk. Had het bridge gedeelte even gemist.

Alles kan stuk.

• 330d
schopje.

ik vraag me eigenlijk af, zal ik aan de snelheid merken met de bestelde fiber60 icm de oude usrobotics router? upc probeerde me nog de Nrouter aan te smeren. ik ben nog aan het kijken wil het eerst met de oude proberen.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je al gegoogeld naar de throughput van jouw model? Er zijn diverse benchmarks te vinden op internet.

Verwijderd

Denk nou niet dat je met wireless het maximale kan uit halen. Gebruik de WiFi voor gewoon surfen, en mail lezen. Eventueel filmpje via internet kijken kan ook.

Als je gaat "sleuren" ga dan via de bekabelde netwerk. Zoals DVD's downloaden etc.... Je kan best een notebook daarvoor gebruiken, maar sluit hem dan wel op de UTP kabel aan.

• 330d
Noork schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 21:28:
Heb je al gegoogeld naar de throughput van jouw model? Er zijn diverse benchmarks te vinden op internet.
Ja, helaas niks kunnen vinden.
A.s. maandag wordt de boel geinstalleerd. Ga dan even mee stoeien met de oude router. Btw, zit min of meer beetje rond te kijken naar een alternatief. Kom toch uit op de Dlink655 of Linksys610. De Acer laptop van mijn vrouw gaat maar tot G, en voor de rest heb ik geen andere app die de wireless zal gebruiken. Klopt het als ik het goed heb gelezen dat de 655 op G beter presteerd dan de 610 die op dual G/N uitzend?

• 330d
Ondertussen (toch snel besloten) de Dlink655 besteld. Hopelijk komt deze dinsdag al binnen. Morgen is het zover, dan komt de monteur de fiber60 en telefonie aansluiten. Na een berichtje op de chelloo forum geplaatst te hebben, wil ik de (upc-fiber users)tweakers hier ook vragen om advies:

Na bovenstaande tip gaat het dus niet lukken om de wifirouter op de 1e verdieping te gooien. Zoals eerder bericht, Ik heb een nieuwbouwwoning met 3 verdiepingen. Ik heb vanuit de meterkast naar alle kamers een Koka799 en Draka Cat5e samen door 1 loze leiding getrokken.

Nu zit ik me te bedenken: stel dat ik de Cisco modem op de 1e verdieping laat installeren, dit dmv de aanwezige koka799 te gebruiken om vanuit de splitter in de meterkast te verbinden met de Cisco en de utp gebruiken om de lijn terug te laten lopen naar de meterkast en daar de switch aansluiten met alle vaste lijnen naar de overige kamers.

-Is de Koka799 geschikt hiervoor? Zo ja, maakt het nog uit de lengte vd Koka? Als ik me goed kan herinneren is dit vanuit de meterkast naar de kamer op de 1e verdieping in iedergeval <10meter.

Maar ik vraag me ook af, hoe wordt de Arris modem aangesloten, wordt dit nog gelinkt met de Cisco of is het geheel apart?

Uiteraard ga ik de bovenstaande vragen morgen ook aan de monteur voorstellen maar wil zelf in iedergeval weten of dit wel mogelijk is om vanavond nog iets voor te bereiden qua bekabeling en stroomvoorziening.

Zo niet dan maar alles in de meterkast gooien en dan hopen dat de wifi signaal nog voldoende is door het hele huis heen.
Pagina: 1