[Flash/XML]Pagina laad info niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerielTjuh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:24
Hallo,

Ik heb een webdesign gekocht en als ik het lokaal bekijk werkt het prima, alle info wordt netjes uit de XML gehaald en op de site weergegeven. Maar als ik het upload naar mijn site wordt veel informatie niet weergegeven. Iemand een tip waar ik heen moet kijken?

http://www.rijschoolozzi.nl/site/ dit is de site en de swf haalt zijn info uit tfile_main.xml.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Valt weinig zo over te zeggen. Ik zie trouwens wel gewoon content. Alleen Firebug geeft aan dat enkele afbeeldingen niet worden geladen. b.v. http://www.rijschoolozzi.nl/site/tfile_about_pic1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerielTjuh
Zie je dan ook in de bollen op de hoofdpagina tekst staan? Want dat is het rare die content haalt ie allemaal uit die xml maar alleen het menu laat ie niet zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerielTjuh
Ik heb net liggen spelen ermee en heb ontdekt als ik de CDATA gedeeltes weghaal dat het dan wel werkt??

Iemand een verklaring hiervoor?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
    <!-- pages -->
    <section name="pages">

<page name="splash">
<image imageUrl="_pic13.png"  link="#"/>

<texts>
<pageText>A</pageText>

<pageText>S</pageText>

<pageText>W</pageText>

<pageText>P</pageText>

<pageText>I</pageText>

<pageText>C</pageText>

<pageText>About us</pageText>

<pageText><![CDATA[
Services
]]></pageText>

<pageText><![CDATA[
Web
]]></pageText>

<pageText><![CDATA[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerielTjuh
Kan ook vorige berichten editen, maar goed:

Heb het opgelost, probleem was indeling van XML, alles op 1 regel (CDATA) en het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Leuk jaren 70 stijltje.

Maar ik wil niet lullig doen, maar een site die vooral informatie moeten bieden, moet je niet helemaal in flash gaan maken. Dit werkt echt ernstig kut, hoe prachtig het er ook uit ziet, want dat moet ik je wel nageven.

Daarbij, de manier waarop je je content bijhoudt en het "generiek" inlaadt, neemt ook niet het nadeel van onderhoudbaarheid van statische HTML pagina's weg, omdat je jezelf nu allerlei beperkingen én een proprietair formaat oplegt, zonder dat je daarvoor een functionele reden hebt.

Sorry als het als flame overkomt, maar ik probeer je ervan bewust te maken dat dit gewoon geen goeie manier is om een site te maken.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerielTjuh
Ik ben heel eerlijk erin dat mijn "klant" om het maar even zo te noemen dit zelf gekozen heeft.
Zelf werk ik NOOIT met flash, maar met php en cms systeem Etomite.

Ik heb nu de grootste moeite om dit template aan te passen aan de wensen van mijn klant dus ik ben het helemaal met je eens dat een site geheel in flash niet optimaal is en ook zeker niet mijn keuze is :(
Pagina: 1