• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:44
Wij hebben 1 domein, 2 lokaties, beide met DC's met DNS draaiend (iedere lokaties een eigen subnet). Onderstaande melding wordt op beide servers getoond. Ik merk ook dat het resolven van sommige shares erg langzaam verloopt. Wellicht dat het hier iets mee te maken heeft.

Via ADSI-edit heb ik kunnen traceren dat de zone contoso.nl (gefingeerd) inderdaad voorkomt onder MicrosoftDNS bij:
- DC=contoso, DC=nl
- DC=DomainDNSZones, DC=contoso, DC=nl

Mijn vragen:
- is dit van invloed op de performance?
- moet ik 1 verwijderen, zo ja welke?

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Event Type: Warning
Event Source: DNS
Event Category: None
Event ID: 4515
Date: 11/11/2008
Time: 1:37:11 PM
User: N/A
Computer: DFT1
Description:
De zone contoso.nl is eerder vanuit de mappartitie MicrosoftDNS geladen, maar een ander exemplaar van de zone is in de mappartitie DomainDnsZones.contoso.nl gevonden. De DNS-server negeert dit nieuw exemplaar van de zone. Verhelp dit conflict zo snel mogelijk.

Als een beheerder deze zone vanuit een mappartitie naar een andere heeft verplaatst, gaat het hierbij mogelijk om een onschuldige overgangstoestand. In dit geval is er geen actie vereist. De verwijdering van het origineel van de zone zal spoedig naar deze server worden gerepliceerd.

Als er twee exemplaren van deze zone in twee verschillende mappartities bestaan, maar het hierbij niet om een overgangsexemplaar gaat, dient een van de betreffende exemplaren zo snel mogelijk te worden verwijderd om dit conflict te verhelpen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:44
elevator schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 13:34:
Gaat het nou over of over contoso.nl ? Als je een foutmelding aanpast, pas hem dan helemaal aan :P
Lol, excuses. Graag naam weghalen aub. Maar maakt voor de vraag natuurlijk niet uit.

[ Voor 9% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 03-06-2009 14:04 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kijk even naar de serial numbers van beide zones op allebei de servers, en naar de timestamps in de domaindnszone tree van je beide servers.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
- DC=DomainDNSZones, DC=contoso, DC=nl kun je verwijderen. Als je het niet vetrouwd kun je de zone met adsiedit ook renamen, dan kun je altijd terug. Heb ik toevallig vorige week ook bij een klant gedaan !

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten