[PHP] database excel export: opmaak

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxikill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 18:42
Hallo,

Ik heb een database, welke door een PHP script geëxporteerd kan worden naar een excel bestand.
Nu zou ik graag hebben dat ik de tekst ook opmaak (kleurtjes ed.) kan meegeven.
Is dit mogelijk? Ik heb iets gelezen van PEAR, maar het probleem is dat dit niet op mijn server geïnstalleerd is.

Alvast bedankt

Kilian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waarom poep je niet gewoon een HTML tabel uit? Als je die serveert met een "application/vnd.ms-excel" contenttype HTTP header zal Excel deze gewoon openen. Geef dan meteen de juiste content-disposition filename (mijnbestand.xls) mee en 't wordt nog als .xls opgeslagen ook (hoewel het natuurlijk wel een beetje smerig is :P )

Anyhow; ik mis nogal wat je zelf al gezocht/geprobeerd/gevonden hebt (zie onze Quickstart) en dat is toch wel een beetje de bedoeling hier ;)

[ Voor 60% gewijzigd door RobIII op 03-06-2009 13:22 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
Zeker, kijk eens op http://www.codeplex.com/PHPExcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxikill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 18:42
@Roblll: bedankt voor je antwoord. Hier heb ik zeker wat aan gehad, het is helemaal gelukt!
Ik heb me al wel 2 dagen suf aan het zoeken geweest. Iedere keer tot pagina 10 van Google geweest met zoekquery's als PHP excel layouting, of PHP excel colors, ...
Ik had niet echt door dat ik dit allemaal moest vermelden. Mijn excuses hiervoor!

Bedankt allen!

Kilian