Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[BUG/FEAT] Fotoalbum, De laatste toevoegingen.

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views

• Xyzer
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Xyzer

Valid XHTML & CSS.

Topicstarter
Ik gebruik regelmatig mijn fotoalbum op Tweakers.net, maar nu kwam ik tot een schrikbarende ontdekking!

Ik heb een folder gemaakt met foto's van persoon X genaamd "Persoon X", die foto's wil ik niet zichtbaar hebben voor iedereen, maar iedereen moet er wel bijkunnen na het verkrijgen van een wachtwoord. Tot zo ver gaat alles prima.

Nu maak ik een subfolder in "Persoon X" genaamd "Persoon X met Y", deze is ook prima niet zichtbaar tot je een wachtwoord invult bij "Persoon X".

Het probleem begint als ik naar mijn profiel toe ga (ook als ik niet ingelogt ben), dan zie ik wel de laatste toevoegingen die ik heb gedaan, ook in "Persoon X met Y", ik kan op deze foto's klikken en het volledige formaat bekijken.

Hoort dit?
Ik hoop dat ik mezelf goed duidelijk heb gemaakt.. :o

Hier komt ooit nog wat te staan..

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ik meen me te herinneren dat "rechten" niet meegenomen worden naar onderliggende folders.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Erkens schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 13:35:
Ik meen me te herinneren dat "rechten" niet meegenomen worden naar onderliggende folders.
Zo te lezen gaat dat juist wel goed, maar gaat het mis doordat de laatst toegevoegde items (ook al staan die in een beveiligde map) toch publiek worden getoond.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Orion84 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 13:43:
[...]

Zo te lezen gaat dat juist wel goed, maar gaat het mis doordat de laatst toegevoegde items (ook al staan die in een beveiligde map) toch publiek worden getoond.
Dan zitten toe foto's niet in een folder die onzichtbaar is, anders worden ze ook niet weergegeven op de profielpagina ;)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Wat Erkens zegt klopt; bij het opvragen van een foto wordt enkel gekeken naar de attributen van de map waar de foto zelf in zit, daarbij worden attributen van eventuele parent-mappen niet meegenomen. Ergo: er is geen overerving, dus eventuele opties zoals een wachtwoord zal je per submap ook in moeten stellen.

Intentionally left blank

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ow zo :)

Je kan niet naar de submap bladeren omdat die in een beveiligde map staat, maar de foto's in die submap zijn wel publiek omdat de map waar ze in staan niet beveiligd is bij gebrek aan overerving. Ik snap em :)

[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 03-06-2009 14:02 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Orion84 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:02:
Ow zo :)

Je kan niet naar de submap bladeren omdat die in een beveiligde map staat, maar de foto's in die submap zijn wel publiek omdat de map waar ze in staan niet beveiligd is bij gebrek aan overerving. Ik snap em :)
Je kan de submap zelfs opvragen zonder wachtwoord als je het ID zou weten.

Dit is by design vanwege de simpelheid, in het andere geval zouden we namelijk bij elke losse fotoview ook elke keer de hele mapstructuur moeten ophalen. Wellicht dat we dat ooit nog in de toekomst gaan doen maar vooralsnog heeft dat geen prioriteit...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.