Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304651

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie (en vooral goedkope) 50 inch FullHD tv. Vanwege de prijs kies ik voor plasma i.p.v. LCD. Na een tijdje de pricewatch en kieskeurig, etc. in de gaten gehouden te hebben, kom ik tot de volgende conclusie:

Samsung, LG en Panasonic hebben zojuist allemaal nieuwe modellen gelanceerd. Panasonic valt gelijk af vanwege de prijs (ik heb een budget van rond de 900 euro). Blijven er twee instapmodellen over:

50PS3000 (van LG)
PS50B550 (van Samsung)

De LG is ietsje goedkoper, maar de Samsung heeft een mooier design (met een rode gloed erin). Ik heb alle specs al vergeleken en die lijken haast hetzelfde. Mijn vraag is dus: Heeft iemand ervaring met een van beide toestelen, of weet er iemand een beter alternatief (voor dezelfde prijs)? Welke van de twee zouden jullie kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 09:43

DarkSide

theres no place like ::1

Allereerst welkom op GoT.
Verder goed dat je wat voorwerk gedaan hebt.
Over deze schermen is veel te vinden op het internet en op GoT zelf. Er lopen zelfs topics over samsung, LG en Panasonic schermen. Wellicht dat je daar meer info uit kunt halen over eventuele problemen die van toepassing zijn op jouw gebruik.
Specs op papier zeggen niet zoveel. Helemaal niet als het om verschillende fabrikanten gaat.
Het beste wat je kunt doen is om de schermen zelf in de winkel te bekijken of ze je bevallen.

suc6

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DarkSide schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 12:41:
Over deze schermen is veel te vinden op het internet en op GoT zelf. Er lopen zelfs topics over samsung, LG en Panasonic schermen. Wellicht dat je daar meer info uit kunt halen over eventuele problemen die van toepassing zijn op jouw gebruik.
Ik heb de topics van Samsung en LG bekeken, maar aangezien deze modellen net een maand oud zijn, is er weinig te vinden. En in een winkel moet je maar net het geluk hebben dat ze allebei zijn opgesteld :D

Mijn vraag mag ook iets algemener worden opgevat: Is er een (groot) verschil in bouw/beeld kwaliteit tussen Samsung en LG? Zijn het allebei A-merken voor Plasma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Het A merk is Pioneer. Maar die zijn gestopt. Panasonic is nu het beste wat je kunt kopen (op de nog verkrijgbare pioneers na dan).
Samsung is net wat minder dan panasonic. Maar levert wel een heel aantrekkelijk prijs/kwaliteit verhouding.
Zo zijn zaken als contrast, image retention, motion resulutie etc vaak wat minder. Maar kleur weegave is goed te vergelijken (of dit ook bij de nieuwe modellen zo is weet ik niet) Als je budget het echt niet toelaat om een panny te kopen, koop dan een sammy.
LG is nog meer budget. Maar als jij het beeld prachtig vind ben je voor een mooi bedrag klaar.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli469
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10-2023
Is dit niets voor jou? Een kwalitatief betere tv als de instapmoddelletjes die je aanhaalt, binnen je budget.
http://tweakers.net/aanbo...serie-full-hd-plasma.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oli469 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 13:20:
Is dit niets voor jou? Een kwalitatief betere tv als de instapmoddelletjes die je aanhaalt, binnen je budget.
http://tweakers.net/aanbo...serie-full-hd-plasma.html
Dank je voor het meedenken! Maar deze is al een half jaar gebruikt, dus dan is de prijs niet zo heel scherp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:38

FeaR

In GoT we trust

Brad Pitt schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:44:
[...]

Er wordt een (redelijke) Samsung aangeboden, zeer zeker geen (goede) Pioneer ;)
Waar haal ik die Pioneer dan weer vandaan 8)7

[ Voor 55% gewijzigd door FeaR op 03-06-2009 16:56 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 12:32
FeaR1986 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:40:
De Pioneer die hier aangeboden wordt (dan wel tweedehands) is vele malen beter dan die Samsung en LG die jij dus noemt.
Er wordt een (redelijke) Samsung aangeboden, zeer zeker geen (goede) Pioneer ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Denk dat hij die pioneer voor €900,- in no time kwijt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306088

Heb je al beslist welke het wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja... Het is de LG 50PS3000 geworden, en heb hem inmiddels in huis: TOPTOESTEL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250276

Goede keus !

Zelf heb ik de LG 42PQ4000, samen met SD digitale TV van ziggo echt prachtig beeld. Zie geen blokken en heb geen last van trage beelden. Mijjn buurvrouw heeft een Samsung Oled tv van 1800 euro (Mediamarkt) maar de LG speelt in mijn ogen die samsung weg bij SD Tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-05 14:49
Zijn er al met ervaring met de Samsung PS50B550? Ben zelf erg geinteresseerd in dit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinuss
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-11-2020
Ik ben ook van plan om een 50PS3000 aan te schaffen. Mooi om te lezen dat het een toptoestel is. Zou het mogelijk zijn om foto's te posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinuss
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-11-2020
Ik heb de 50PS3000 ook aangeschaft, en wat een toestel! Elke cent waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Anoniem: 250276 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 10:22:
Goede keus !

Zelf heb ik de LG 42PQ4000, samen met SD digitale TV van ziggo echt prachtig beeld. Zie geen blokken en heb geen last van trage beelden. Mijjn buurvrouw heeft een Samsung Oled tv van 1800 euro (Mediamarkt) maar de LG speelt in mijn ogen die samsung weg bij SD Tv.
Dan mankeert er toch duidelijk wat aan je ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-05 14:06

oXygeN

oftewel oxje...

Anoniem: 250276 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 10:22:
Goede keus !

Stukje klepel en waar de bel hangt verhaal.

Een OLED TV voor 1800 euro (alsof ze uberhaupt al bestaan voor de consumentenmarkt)
:X

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik denk dat ie gewoon de LED bedoelt, aangezien Sony op dit moment de enige is met een OLED tv, en die is iets van € 4000,- en das nog een klein dingetje ook.
Pagina: 1